خرید رپورتاژ

خانه با هوای تازه – شیوه زندگی

به روز شده: فوریه 09, 2020, 08:01 IST | جین Borges | بمبئی

نویسنده-منتقد-مترجم Shanta Gokhale جدید کتاب یک بیوگرافی در شیواجی پارک محله که الهام بخش او را به انتخاب کنید تا قلم و مخفیانه رقص در او اتاق

Shanta Gokhale at her residence, Lalit Estate, on SH Paralkar Marg where she has lived since she was two years old. Pic/Rane Ashish

Shanta Gokhale در محل اقامت Lalit و مستغلات در SH Paralkar Marg که در آن او زندگی می کردند پس از او دو ساله بود. عکس/Rane Ashish

ایوان در نویسنده و فرهنگی وقایع Shanta Gokhale خانه Lalit املاک دارای کمی خم که از خارج به نظر می رسد مانند یک اغراق آمیز منحنی به 80 سال هنر دکو-الهام گرفته از ساختار در شیواجی پارک لبه بیش از بقیه است. این فقط یک سال و Gokhale همه دو زمانی که پدر و مادر خود نقل مکان کرد و به این توسعه طبقه متوسط در محله است. شیواجی پارک در آن زمان هنوز یک آزمایش—تلاش برای decongest بومی شهر که در آن chawls بودند در فراوانی و حریم خصوصی کمیاب است. تغییر به یک بلوک که در آن “شما قرار نیست به دانستن آنچه که پخت و پز خود را همسایه و آشپزخانه” آیا ملاقات با برخی از مقاومت است. اما به تدریج این شیوه جدید زندگی غالب شد. Gokhale کتاب جدید شیواجی پارک تامي 28: تاریخچه مکان, مردم (زبان ببر) است که 150 صفحه طرح در همسایگی او خانه است.

فضایی بیوگرافی معنا نیست که شما را دلتنگ در مورد پیر و اضمحلال شهری جیب در شهرستان. به جای Gokhale ای روزنامه نگاری لنز برای ردیابی داستان همسایگی تولد, تکامل و کمک به شهر, اجتماعی, سیاسی و فرهنگی در چارچوب. به عنوان یک مقیم
او تنها باعث می شود این تجربه شخصی تر است.

Hindu nationalist and writer Vinayak Damodar Savarkar was also a resident of Shivaji Park
ملی هندو و نویسنده Vinayak Damodar Savarkar نیز ساکن شیواجی پارک

خود خط زندگی مختلف زندگی در طول عمر خود. زمانی که Lalit و مستغلات آمد تا در سال 1940 کشش نامیده می شد Bhandarwada جاده پس از Bhandaris از منطقه بودند که مشغول به toddy tappers. “کل بخش فراتر از ساختمان یک وادی با کمی کلبه که متعلق به آنها است. یکی از ساکنان از وجود یک زن به نام Rukmini استفاده می شود به خانه آمده و استحمام ما. مادرم مشغول بود و سپس او شروع به او دخول یا نام نویسی و پس از او تا به حال ما. پس Rukmini مورد نیاز کار ما شد استحمام کننده. او همچنین ارتباط ما را به زندگی مردم را در وادی” سهام Gokhale.

جاده بود metalled در 1960s و تغییر نام داد و پس از معمار Shankarrao Harishchandra Paralkar. کلبه ساخته شده به آرامی راه برای سازه هایی که به شناسایی بیشتر با لطف Lalit. پست آزادسازی زمانی که ساکنان به حال پول را به دور آن شروع به نشان می دهد در همه چیز از جمله اندازه Ganpati و تعداد یک ابزار می تواند در طول Ganeshotsav. Gokhale به یاد یکی از خاص صفوف که متوقف راست خود را در خارج از ساختمان. “در اوایل روز من و ایستاده در ایوان و تابش خیره کننده در آنها تفکر است که کسی را نگاه کنید و آن را به عنوان نشانه ای برای حرکت است. اما چنین چیزی اتفاق افتاده است. من حتی سعی کردم به شکایت بر روی خط تلفن. پس از آن برای اولین بار از چند تلاش من فکر کردم به من اجازه رقص همراه است. اگر شما نمی توانید آنها را ضرب و شتم شما آنها را به پیوستن به” او می گوید. “پس [به عنوان به زودی به عنوان آنها وارد] من کنار همه کار من و نوسان دور در اتاق من تا آنها به سمت چپ” او می افزاید: خنده.

The ground at Shivaji Park, says Gokhale, in keeping with its "democratic nature" has continued to serve many purposes—recreation, sports, prayer and politics. Pics/Bipin Kokate
زمین در شیواجی پارک می گوید Gokhale در همراهی با آن “ماهیت دموکراتیک” همچنان ادامه دارد و به بسیاری از اهداف خدمت – تفریح و سرگرمی, ورزش, نماز و سیاست است. عکس/Bipin Kokate

اگر یک فرد است که شیواجی پارک مدیون آن شهر و برنامه ریزی چشم انداز به آن شهر مهندس Narayan Vinayak Modak (1889-1971) که پس از اشغال Udyam یک خانه ییلاقی است که پرتاب سنگ از Gokhale خانه. در این کتاب برادرزاده اش Dr پراساد Modak می گوید Gokhale چگونه توطئه مسکن در Dr MB Raut جاده بودند به عمد مبهوت “برای اطمینان از جریان آزاد هوا از پارک به خانه”. Modak نیز با اعتبار ساختمان تامي را فاضلاب و فاضلاب کارخانه.

خانه های طراحی شده بودند به طوری که از توالت خواهد بود در داخل خانه و با حداقل دو درب—یکی برای ساکنان و دیگر در فرود از آن رفتگر را وارد کنید و حذف آنها. “سپس سیستم طبقه بود و خیلی قوی و سفت و سخت است که اکثر مردم نمی خواهید روب پیاده روی به زندگی خود را در محله” او به یاد می آورد. Gokhale پدر و مادر تنها پایبند به این دلیل از سالمندان در خانواده برای آنها “عمل مهم بود”. که درب در خانه به مدت طولانی بسته شده.

Late city engineer Narayan Vinayak Modak, who once lived in Udyam, a bungalow that is stone's throw from Gokhale’s home, was instrumental in planning the neighbourhood.
اواخر شهرستان مهندس Narayan Vinayak Modak که یک بار در زندگی Udyam یک خانه ییلاقی است که پرتاب سنگ از Gokhale خانه بود و کلام در برنامه ریزی محله.

Gokhale همچنین دقت نقشه ها از زمین در شیواجی پارک و چه در همراهی با آن “ماهیت دموکراتیک” آن را ادامه داد تا به بسیاری از اهداف خدمت—نماز, تفریح و سرگرمی, ورزش و سیاست است.

برای طولانی ترین زمان شیواجی پارک نیز سر چشمه فرهنگی از شهرستان. نام که نقطه شهر هنر و ادبیات و تئاتر صحنه پیدا کرده بود یک آدرس در اینجا. Gokhale می گوید که این نیز در سمت چپ یک تاثیر ماندگار در او مؤثر بر زندگی حرفه ای او. “ما زندگی در یک فضای که در آن موسیقی بود و شور و شوق برای بسیاری از مردم طوری بود که رقص و تئاتر. من به خاطر دو شگفت آور و قابل پخش در سالن در Bal موهان مدرسه. این خیلی قبل از ما حتی تا به حال اختصاص داده شده به تئاتر فضا. و اگر شما راه می رفت شیواجی پارک شما را همواره شنیدن صدای ghungroos چرا که دختران به آموزش kathak یا bharatanatyam.” امروز آن را زومبا و نه, کلاسیک, هنر, که به نظر می رسد علاقه ساکنان.

محله شده است میدان نبرد از سیاست از Samyukta ماهاراشترا جنبش که در آن بال Thackeray پدر Keshav Sitaram Thackeray, یکی دیگر از مشهور مقیم آورده “همه فن حریف احزاب” زیر یک چتر به مبارزه با علت شایع نگه داشتن ماهاراشترا با هم. به طوری که پسر خود را با انیمیشن و کاریزماتیک PK عطر با سرمقاله و سخنرانی. این 1992-93, شورش, اما, اولین باری که Gokhale می گوید او احساس یک شکاف توسعه در محله است. “اختلافات همیشه وجود داشته اما آنها نه تشدید. اما زمانی که شورش اتفاق افتاد Irani رستوران در گوشه ای [از ما لین] به نام نور از بهارات, اجرا, توسط یک ایرانی خانواده بود سوزانده است. اراذل و اوباش از خارج [نه شیواجی پارک ساکنان], بريدن از تمام مبلمان در محل و اتش از آن است. آن را غم انگیز و ترسناک است.” در سطح او می گوید: شیواجی پارک بهبود یافته است. “اما این ترک به نظر می رسد که پس از آن باید عمیق تر” او احساس می کند.

تا چند سال پیش شد در آغوش علیه “میراث حوزه” وضعیت داده شده به این منطقه است. دولت در نهایت تصمیم به محدود کردن درجه من میراث برچسب به پارک اما هنوز برای رسیدن به یک تصمیم. “این فعال تشویق به سازندگان لابی” Gokhale فکر می کند. “در حالی که من خیلی دوست دارم این محل باقی می ماند [به عنوان] ما باید به صورت واقعیت این است که بیشتر مردم در حال آمدن به شهر و باید جایگزین شود. من حدس می زنم هر نسل به نظر می رسد با نوستالژی در آن چگونه [محل] بود, اما شما نمی توانید بر روی آن نگه دارید.”

برای Gokhale هر چند خانه است که هنوز هم زیبا است. “در حال رشد در اینجا ما تا به حال یک حس آزادی و مطمئنا این بود که فقط به خاطر خانواده ما بود و لیبرال آن را نیز به دلیل فضایی بود که باز مردم از همه طبقات را به اینجا آمد. آن را فقط محافظه کار طبقه متوسط است.” در دسامبر 6, زمانی که هزاران نفر از مردم ازدحام Chaityabhoomi برای ادای احترام خود را به دکتر BR Ambedkar, Gokhale باعث می شود آن را یک نقطه به قدم زدن از طریق محله است. “من فقط برای دیدن آنچه در سایر نقاط کشور به نظر می رسد. من می توانم شنیدن زبان است که من شنیده ام و دیدن physiognomies که من دیده نمی شود. آن زمان وقتی که من می تواند در ارتباط با هند است. این یک تجربه در حال حرکت است.”

گرفتن در آخرین بمبئی, اخبار جنایت, اخبارامور جاری و همچنین یک راهنمای کامل در بمبئی از مواد غذایی برای همه چیز برای انجام و حوادث در سراسر شهر در اینجا. همچنین دانلود جدید mid-day اندروید و iOS نرم افزار برای دریافت آخرین به روز رسانی


ثبت نام برای همه آخرین اخبار, گالری بالا و روند ویدئوها از Mid-day.com

اشتراک

داستان بعدی

این وب سایت با استفاده از کوکی ها و یا فن آوری های مشابه به منظور افزایش تجربه مرور خود را و ارائه توصیه های شخصی ، با ادامه استفاده از وب سایت ما, شما توافق می کنید به سیاست حفظ حریم خصوصی و سیاست کوکی. OK

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im