این deewane از Hindustani موسیقی

این deewane از Hindustani موسیقی – سبک زندگی

به روز شده: Mar 08, 2020, 08:43 IST | جین Borges | بمبئی

نویسنده-محقق Tejaswini Niranjana کتاب جدید به کنکاش در موسیقی جنون که گریبانگیر بمبئی در قرن 19. و devadasis و tawaifs زیادی بود تشکر

The new image of the "naikin and tawaif"—a contemporary take on the original 20th century postcard picture—was prepared for Tejaswini Niranjana's 2015 exhibition Making Music-Making Space. It has the women turning away from each other, suspended in front of an old Girgaum house. In this contemporary moment what survives is the music sung by the women, coming through the headphones, but the figures of both naikin and tawaif have disappeared in the visual landscape of Hindustani music. The naikin learned Marathi, went into the sangeet natak and then into the film industry, married upwards, acquired middle-class respectability. Pics courtesy/Tejaswini Niranjana

تصویر جدید از “naikin و tawaif”—معاصر را در اصل 20th century کارت پستال picture—آماده شد برای Tejaswini Niranjana 2015 نمایشگاه ساخت موسیقی-ساخت فضا. این زنان تبدیل به دور از هر یک از دیگر به حالت تعلیق در جلو از یک Girgaum خانه. در این لحظه معاصر آنچه باقی مانده است موسیقی آواز توسط زنان آینده را از طریق هدفون اما آمار و ارقام از هر دو naikin و tawaif ناپدید شده اند در چشم انداز تصویری از موسیقی هندوستانی. این naikin آموخته مراتی رفت به sangeet naxing و سپس به صنعت فیلم ازدواج به سمت بالا به دست آورد وسط کلاس احترام. عکس حسن نیت ارائه میدهد/Tejaswini Niranjana

اوایل 20 قرن کارت پستال, عکس در بمبئی چاپ شده و در لوکزامبورگ در حال حاضر بخشی از استعمار گردش تصاویری از سرخپوستان نشان می دهد دو زن ایستاده وری رو در روی یکدیگر “تبادل یادداشت”. یکی در کوتاه kameez-churidar و بازوی دست بکمر زده در حالی که دیگر پیچیده شده در یک ساری پوشیدن nath و bindi در کوچک و صورت گرد. “من تصور می کنم آنها را به یک devadasi یا naikin [دوم] و tawaif. من همچنین تصور کنید که آنها زندگی می کردند در نزدیکی پل کندی در اعطای جاده-Lamington جاده منطقه که در آن بسیاری از جوامع خود ساخته شده است یک خانه در بمبئی می گوید:” نویسنده و محقق Tejaswini Niranjana.

این naikin از گوا در غرب هند و tawaif از شمال هند بخشی از هجوم هنرمندان به این شهر صنعت سرگرمی از 1860s به بعد. هر دو می گوید Niranjana, تا به حال یک ارتباط صمیمی برای موسیقی هندوستانی. آنها همچنین نقش مهمی در تداوم هنر خود را در شهر بمبئی که منجر به یک musicophilia که گرفتار تخیل جمعی از ساکنان آن است.

Niranjana به تازگی منتشر شده کتاب Musicophilia در بمبئی: اجرای افراد و شهری ناخودآگاه (Duke University Press) است و در نتیجه نزدیک به یک دهه تحقیقات در درک این پدیده است.

تقسیم به پنج فصل این کتاب اثری نقش Hindustani classical music در تکامل شهر بمبئی در انگلیسی دوره استعمار و پس از استقلال و با بررسی افرادی که سقوط دیوانه وار در عشق با این موسیقی—musicophiliacs یا deewaane به عنوان Niranjana تماس آنها. “شما نمی توانید یک توضیح منطقی برای این از خود گذشتگی [موزیک] که به تازگی گریبانگیر شهری ساکنان بمبئی در اواسط تا اواخر قرن 19 می گوید:” Niranjana که آموخته موسیقی کلاسیک از معروف توان از گوالیور gharana, Neela Bhagwat. “من تمرکز بر روی آنها. آنها چه کسانی بودند که در آن آنها می آیند از, چگونه آرمان های خود را در شهر مدرن بمبئی تبدیل به ارتباط با قدردانی از Hindustani موسیقی کجا بمبئی مردم در معرض این موسیقی چه ممکن است تجربه خود را از جمعی گوش دادن؟,” او می افزاید: در یک ایمیل ،

A framed photograph of Kesarbai Kerkar in her disciple Dhondutai Kulkarni’s houseیک قاب عکس از Kesarbai Kerkar در او شاگرد Dhondutai Kulkarni خانه

چه Niranjana در بر داشت اغلب جذاب است که با توجه به زمان دوره—زمانی که سرخپوستان بودند تبدیل شدن به بخشی از جهان مدرن و ایجاد خود مدرنیته—آن عجیب به نظر می رسید که این شهر ساکنان برخی از آنها مشهور و پزشکان و وکلا و مهندسین و می توانست با وسواس این, اصطلاح, ‘زمان’ موسیقی. در حالی که می تواند وجود دارد هیچ پاسخ روشنی به این, Niranjana می گوید که یکی از دلایل می تواند این “نیاز به اتصال به چیزی از گذشته حتی به عنوان آنها ایجاد شده جدید زندگی در شهر مدرن”.

در 2011, Niranjana تماس مستند کارگردان فیلم Surabhi Sharma, درخواست اگر او می خواهم برای قرار دادن با هم یک پیشنهاد تحقیقات مشترک. “ما برنامه ریزی برای ارائه آن به حفاظت از میراث فرهنگی جامعه از MMRDA با این ادعا که موسیقی هندوستانی بود که بخش مهمی از میراث ناملموس بمبئی است. هدف ما برای کشف فضاهای که موسیقی اشغال شده در این شهرستان در طول قرن 20th,” او می گوید. “از آنجایی که ما یک محقق فیلمساز اواز یا موسیقی دو نفری آن را اجتناب ناپذیر است که در برخی از نقطه در یک فیلم و یک کتاب ظهور کرد و از همکاری” او می افزاید. شارما فیلم Phir Se Samm Pe, Aana (بازگشت به ضرب و شتم) بود که برای اولین بار در مامی در سال 2017. Niranjana کتاب یک فرمت از همان پژوهش است.

به عنوان او به کنکاش چگونه هندوستانی موسیقی نقل مکان کرد و از حال تحرير هنر به یکی محکم تعبیه شده در شهری بازار ما نیز حس فراموش شده, هنرمندان زن که شیفته این musicophilacs. در حالی که Niranjana اصرار دارد که این کتاب با تمرکز تنها در روز دوم سفر خود به شهرستان صحنه موسیقی بسیار مهم است بیش از حد. “این devadasis که به بمبئی از گوا می خواستم برای یادگیری موسیقی از ustads. با کسب مراجعان در میان شهر بازرگانان آنها وابسته به خود را به مردان ثروتمند است که می تواند استطاعت به پرداخت ustad هزینه. نمونه هایی از این زنان که شد خوانندگان معروف هستند Mogubai Kurdikar و Kesarbai Kerkar که در هر دو مطالعه با Alladiya خان. این devadasi ارائه شده محترم از طریق جذب و به وسط و یا طبقات می توان اذعان کرد توسط استاد به عنوان یک دانش آموز می گوید:” Niranjana, یک استاد مطالعات فرهنگی در Lingnan دانشگاه هنگ کنگ است. این tawaifs او می گوید: بخشی از تاریخ های مختلف. آنها آمدند به بمبئی در حدود همان زمان به عنوان ustads و دیگر هنرمندان با کاهش Awadh پس از سال 1857 و فرو ریختن بقایای امپراتوری مغول. “این tawaif باقی مانده در kotha, fromwhere او ارائه پشتیبانی برای افزایش نر نوازندگان اما ظهور بر روی صحنه کنسرت.”

Pic /Ajeesh F Rawtherعکس /Ajeesh F Rawther

Girgaum مرکزی به Niranjana پژوهش است. افزایش مراجعان در قرن 19 نیز شاهد رشد جدیدتر ساختارهای حمایت برای اجرا. “Girgaum نیز مشخص شده توسط یک تراکم جمعیت که اکثر Mumbaikars زندگی می کردند در آن زمان است. نهادهای مربوط به موسیقی وجود دارد بیش از حد: موسیقی مدارس theauditoriums/کنسرت سالن ها و مغازه ها به فروش می رسد که سازهای سوابق و gramophones می گوید:” Niranjana. “در واقع شنوندگان شاغل دونده به آنها بگویید که نوازنده بود و رسیدن به اوج عملکرد خود را در یک خاص سالن کنسرت و آنها جریان در داخل و خارج از سالن بر اساس این اطلاعات است.” محله او می گوید: باقی مانده بسیار مهم محل برای Hindustani موسیقی تا سال 1980 زمانی که هر دو نوازندگان و مخاطبان شروع به نقل مکان به کمتر شلوغ نقاط شهر.

این musicophilia, اما, همچنان ادامه دارد و هنوز بخش بسیار زیادی از این شهر فرهنگی فرار. “سالن های کنسرت هنوز هم پر کنید تا برای اجرا به صورت هفتگی. تعداد بی شماری از افراد جوان در حال یادگیری موسیقی هندوستانی. اشکال از آموزش و پرورش در حال تغییر با cyber-آموزش تبدیل شدن بسیار محبوب در میان کسانی که در شهرستان زندگی می کنند اما با جدیت در تعامل با موسیقی است که هنوز هم بسیار گسترده” او می گوید.

گرفتن در آخرین بمبئی, اخبار جنایت, اخبارامور جاری و همچنین یک راهنمای کامل در بمبئی از مواد غذایی برای همه چیز برای انجام و حوادث در سراسر شهر در اینجا. همچنین دانلود جدید mid-day اندروید و iOS نرم افزار برای دریافت آخرین به روز رسانی


ثبت نام برای همه آخرین اخبار, گالری بالا و روند ویدئوها از Mid-day.com

اشتراک

داستان بعدی

این وب سایت با استفاده از کوکی ها و یا فن آوری های مشابه به منظور افزایش تجربه مرور خود را و ارائه توصیه های شخصی ، با ادامه استفاده از وب سایت ما, شما توافق می کنید به سیاست حفظ حریم خصوصی و سیاست کوکی. OK

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im