تدوین کنندگان قانون اساسی را رد کرد و مفهوم هندو هند و مسلمان هند: عدالت Chandrachud

در میان جریان تظاهرات علیه CAA-NRC-NPR و اتهامات high-handedness در برخی از ایالت ها, دیوان عالی کشور قاضی دادگستری DY Chandrachud در روز شنبه گفت: “پتو برچسب” مخالفت به عنوان ضد ملی و ضد دموکراتیک اعتصاب در “قلب” از کشور تعهد به حفاظت از ارزش های قانون اساسی و ترویج دموکراسی مشورتی.

تماس با مخالفت یک “سوپاپ اطمینان” از دموکراسی و عدالت Chandrachud گفت: استفاده از دستگاه دولتی برای جلوگیری از مخالفت instils ترس که نقض قانون است.

“پتو شوی از مخالفان به عنوان ضد ملی و ضد دموکراتیک اعتصاب در قلب ما تعهد به حفاظت از ارزش های قانون اساسی و ترویج دموکراسی مشورتی,” او گفت: او به عنوان سخنرانی در گجرات.

حفاظت از مخالفت است اما یک یادآوری است که در حالی که یک دولت منتخب دموکراتیک به ما ارائه می دهد یک ابزار مشروع برای توسعه اجتماعی و هماهنگی آنها هرگز نمی تواند ادعای انحصار بیش از این ارزش و هویت است که تعریف ما از جامعه جمع و عدالت Chandrachud گفت.

او صحبت کردن در مورد موضوع “رنگ است که هند: از کثرت به کثرت گرایی” به عنوان بخشی از تاریخ 15 عدالت PD دسای یادبود سخنرانی سازماندهی شده است.

“استخدام دستگاه دولتی برای جلوگیری از مخالفت instils ترس و ایجاد یک فضای سرد در صلح است که نقض حاکمیت قانون و منحرف از قانون اساسی و دیدگاه کثرت گرا, جامعه,” او اضافه شده است.

نظرات خود را آمد در میان جریان تظاهرات در برابر تابعیت متمم قانون (CAA) ثبت ملی شهروندان (NRC) و جمعیت ملی ثبت نام (NPR). تظاهرات گسترده پدید آمده اند در سراسر کشور با BJP حکومت متحده سرکوب سخت در برابر معترضان.

“تخریب فضاهای برای بازجویی و مخالفت را از بین می برد بر اساس همه رشد–سیاسی, اقتصادی, فرهنگی و اجتماعی است. در این معنا, مخالفت یک سوپاپ دموکراسی” او گفت:.

عدالت Chandrachud همچنین اظهار داشت که خاموش کردن ناراضیان و نسل ترس در ذهن مردم فراتر از نقض آزادیهای شخصی و تعهد به قانون اساسی ارزش.

به ویژه عدالت Chandrachud بخشی از یک نیمکت که تا به حال در ژانویه به دنبال پاسخ از اوتار پرادش دولت در مذاکرات به دنبال quashing از اعلامیه های فرستاده شده به اتهام معترضان توسط دولت های منطقه برای بازیابی ضرر و زیان ناشی از آسیب به خواص در طول anti-کا کتاب در دولت است.

“حمله مخالفان حملات در قلب یک گفت و گو مبتنی بر جامعه دموکراتیک و از این رو دولت مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که آن را به اعزام ماشین آلات آن برای حفاظت از آزادی بیان در چارچوب قانون و از بین بردن هر گونه تلاش برای انداختنش ترس و یا محدود کردن آزادی بیان” او اشاره کرد.

تعهد به حفاظت از مشورتی گفت و گو جنبه ضروری از هر دموکراسی به خصوص یکی از موفق, عدالت Chandrachud گفت.

او افزود: “یک دموکراسی جوش به ایده آل عقل و شور و مشورت تضمین می کند که اقلیت نظرات نیست strangulated و تضمین می کند که هر نتیجه است نه یک نتیجه صرفا از اعداد اما از یک مشترک اجماع”.

عدالت Chandrachud گفت: “آزمون واقعی” از دموکراسی است که توانایی خود را برای اطمینان از ایجاد و حفاظت از فضای که در آن هر فرد می تواند صدای افکار خود بدون ترس از مجازات.

“ذاتی لیبرال وعده قانون اساسی تعهد به کثرت نظر. مشروع دولت متعهد به عمد گفت و گو نمی کند و به دنبال محدود کردن سیاسی contestation اما استقبال از آن,” او گفت.

عدالت Chandrachud همچنین بر اهمیت احترام متقابل و حفاظت از فضا برای واگرا نظرات.

“گرفتن دموکراسی به طور جدی ما را ملزم به پاسخگویی و احترام به شعور دیگران و مشارکت با شور و نشاط اما به عنوان یک مساوی در تعیین چگونه ما باید با هم زندگی می کنند” دیوان عالی کشور قاضی گفت.

دموکراسی در نظر گرفته است نه فقط توسط این موسسات که به طور رسمی وجود داشته باشد اما در حدی که صدای مختلف از بخش های متنوع از مردم در واقع می تواند شنیده محترم و اختصاص او گفت:.

با توجه به عدالت Chandrachud را “تهدید بزرگ به کثرت گرایی” سرکوب تفاوت و خاموش کردن محبوب و منفور صدای ارائه یک جایگزین و یا نظرات مخالف.

“سرکوب عقل است سرکوب وجدان و یا ملت” او گفت:.

دیوان عالی کشور قاضی گفت: بیشتر این کشور شد conceptualised”به عنوان ترکیب گسترده آن تنوع و نه از بین بردن آن”.

“وحدت ملی نشان دهنده ارزش های فرهنگی مشترک و تعهد به اساسی ایده آل از قانون اساسی که در آن همه افراد تضمین شده نیست و فقط حقوق اساسی بلکه شرایط را برای آنها رایگان و بی خطر ورزش,” او گفت:.

او گفت: کشور’spluralism تاکید تعهد به حفاظت از “این ایده بسیار از هند به عنوان یک پناهگاه برای مردم از کشورهای مختلف و نژادها و زبان ها و باورها”.

“در ارائه فضاهای به بسیاری از فرهنگ و فضای رایگان به تنوع و مخالفت ما تصریح به تعهد ما به این ایده است که ساخت ملت ما این است که یک فرایند مداوم از شور و مشورت و متعلق به هر فردی” او گفت:.

هیچ فرد یا موسسه می تواند ادعای انحصار بیش از این ایده از هند, او گفت:.

عدالت Chandrachud همچنین با اشاره به “مثبت تعهد” برای حفاظت از جمع هویت.

“از تدوین کنندگان قانون اساسی را رد کرد و مفهوم هندو هند و مسلمان در هند است. آنها به رسمیت شناخته شده و تنها جمهوری هند” او گفت:.

عدالت Chandrachud همچنین گفت: تدوین کنندگان قرار داده و اعتماد در نسل های آینده به ایجاد یک پیوند مشترک از آنچه در آن به معنی یک هندی که “دوری همگن و جشن تنوع در آنچه که به معنای هند”.

او در مقایسه با “لایه هندی هویت” به انواع ماتروشکا عروسک و گفت: این چیزی است که باعث می شود ما هند “و باید مرکزی به درک ما از کثرت گرایی و تلاش برای تقویت آن است.

“همگن است نه تعریف از ویژگی های Indianness. تفاوت های ما هستند نه ضعف ما. توانایی ما به فراتر از این تفاوت در شناخت ما از انسانیت مشترک ما این است که یک منبع قدرت ما.

“هند یک قاره از تنوع را در خود دارد. کثرت گرایی در حال حاضر به دست خود بزرگترین پیروزی — وجود هند است. کشور ادامه بقا به ما نشان می دهد که تمایل ما برای پیگیری مشترک شادی بیشتر تفاوت در رنگ پوست ما به زبان ما صحبت می کنند و یا به نام ما به خداوند,” او اضافه شده است.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>