چگونه دولت دیجیتال می تواند توسعه جهانی و دموکراسی را تسریع کند؟

[ad_1]

فناوری دیجیتال موضوع تکراری هفته گذشته در نشست دموکراسی دولت بایدن در مورد “حفاظت در برابر اقتدارگرایی، مقابله و مبارزه با فساد، ترویج احترام به حقوق بشر” بود. COVID-19 بر محوریت فرصت های دیجیتال برای همه جنبه های زندگی – کار، بهداشت، آموزش، تجارت و دولت تاکید کرد. زیرساخت های دیجیتال و خدمات دولتی دیگر فقط خوب نیستند، بلکه عناصر ضروری یک ملت قرن بیست و یکم هستند. هقابلیت‌های ایده‌آل از نظر ایدئولوژیک خنثی هستند و می‌توانند در خدمت گرایش‌های اقتدارگرا و همچنین دموکراتیک باشند، بنابراین کمک‌کنندگان توسعه باید مراقب باشند که با چه کسانی شریک می‌شوند و چگونه به دولت دیجیتال کمک می‌کنند.

اجزای دولت دیجیتال

در یک سند کاری جدید، ما عناصر کلیدی حکمرانی دیجیتال را شناسایی می‌کنیم، داده‌هایی را در مورد نحوه پذیرش حاکمیت دیجیتال در کشورهای در حال توسعه ارائه می‌کنیم و توصیه‌هایی برای حمایت اهداکنندگان ارائه می‌کنیم.

هیچ تعریف قطعی از دولت دیجیتال که گاهی اوقات دولت الکترونیک نامیده می شود، وجود ندارد و همچنین توافقی در مورد اجزای اصلی آن وجود ندارد. این سند، بر اساس ارزیابی آنچه برای دولت برای عملکرد مؤثر دیجیتالی لازم است، شش جزء کلیدی دولت دیجیتال را شناسایی می‌کند:

  • زیرساخت دیجیتال شبکه ای جامع از زیرساخت های دیجیتال برای مدیریت پلتفرم های دولتی دیجیتال و دسترسی و استفاده از این منابع برای افراد، مشاغل و جامعه مدنی مورد نیاز است.
  • سواد دیجیتالی. کارکنان دولت و استفاده کنندگان از فناوری های دیجیتال باید سواد داشته باشند، نه تنها از نظر دیجیتالی، بلکه با مهارت های اساسی مدارس سنتی نیز آشنا باشند.
  • داده های دیجیتال / ارتباطات / خدمات. داده‌ها و سرویس‌های دولتی دیجیتال باید بر روی یک پلتفرم مشترک ساخته شوند، نه بخش به بخش یا سرویس به سرویس که بر اساس استانداردهای دولتی است و قابل همکاری است.
  • مشارکت دیجیتال دولت دیجیتال باید با سهولت دسترسی و پاسخگویی به ورودی ها و نیازهای مصرف کنندگان، استفاده از شهروندان را تسهیل و تشویق کند.
  • موسسات / سیاست ها / مقررات دیجیتال. موسسات و سیاست‌های موجود باید اصلاح شوند تا موازی با برنامه‌های کاربردی دیجیتال اجرا شوند و برای استفاده دیجیتالی تطبیق داده شوند، بسته به اینکه آیا برنامه خاص می‌تواند کاملا دیجیتال باشد یا نیاز به عملیات آنالوگ همراه دارد.
  • امنیت و حقوق دیجیتال سیستم ها باید در برابر حملات سایبری محافظت شوند و از حریم خصوصی و حقوق داده ها محافظت کنند.

شکاف دیجیتال بین کشورها

توسعه دیجیتال تا حد زیادی به درآمد ملی بستگی دارد (شکل 1). هشتاد و هفت درصد از جمعیت کشورهای توسعه یافته تحت پوشش 4G هستند، در حالی که این رقم در کشورهای در حال توسعه 65 درصد و در کشورهای کمتر توسعه یافته 25 درصد است. شکاف بین شهری و روستایی در کشورهای توسعه یافته 87 تا 81 درصد، در کشورهای در حال توسعه 65 تا 28 درصد و در کشورهای کمتر توسعه یافته بین 25 تا 10 درصد است. شکاف جنسیتی در استفاده از اینترنت در کشورهای توسعه یافته کم است، 88٪ -86٪. این شکاف در کشورهای در حال توسعه به 49-40 درصد و در کشورهای کمتر توسعه یافته به 28-15 درصد افزایش می یابد.

تولید ناخالص داخلی سرانه (دلار فعلی آمریکا) و شاخص توسعه دولت الکترونیک سازمان ملل، 2020

در راستای سطح توسعه اقتصادی، منطقه جنوب صحرای آفریقا کمترین عملکرد را در شاخص‌های آمادگی کلی دولت دیجیتال دارد و در هر شش مؤلفه عقب‌تر است. بعد از آن جنوب آسیا قرار دارد و در زمینه سواد دیجیتال و زیرساخت دیجیتال نیاز به حمایت ویژه دارد. طیف وسیع تری از آمادگی دیجیتال در شش مؤلفه برای شرق آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و شمال آفریقا، و آمریکای لاتین و دریای کارائیب وجود دارد. کشورهای در حال توسعه در اروپا و آسیای مرکزی عملکرد بهتری نسبت به سایر مناطق دارند، اما همچنان از کشورهای ثروتمند بسیار عقب هستند. به طور کلی کشورهای در حال توسعه از نظر سواد دیجیتال بهترین و از نظر کارایی دولت بدترین نتایج را دارند.

نحوه مشارکت اهداکنندگان

کشورهای کم درآمد (LICs) و کشورهای با درآمد متوسط ​​پایین (LMIC) به شدت به کمک در تمام جنبه های حکمرانی دیجیتال نیاز دارند. پشتیبانی نه تنها برای اجزای کاملا دیجیتالی زیرساخت ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات)، پلتفرم های داده و خدمات دیجیتال، مشارکت دیجیتال و امنیت دیجیتال، بلکه برای ارتقاء و تطبیق اجزای آنالوگ نهادها و مقررات دولتی با دنیای دیجیتال مورد نیاز است. علاوه بر سواد دیجیتال و توسعه سرمایه انسانی.

اهداکنندگان در حال حاضر از چندین طرح توسعه دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، اما اغلب در برنامه‌های کاربردی مجزای یکباره و نه به عنوان بخشی از یک برنامه استراتژیک کلی. اهداکنندگان باید از استراتژی‌های دیجیتال ملی حمایت کنند و راه‌هایی برای غلبه بر موانع بر سر راه هماهنگی اهداکنندگان بیابند. مقیاس و فوریت این نیاز به حدی است که اهداکنندگان باید با ایجاد یک ابتکار دیجیتال جهانی جامع و تلاش‌های منطقه‌ای مانند استراتژی تحول دیجیتال اتحادیه آفریقا برای آفریقا با یکدیگر همکاری کنند. در صورت لزوم، آنها باید از کالاهای عمومی جهانی استفاده کنند و به آنها کمک کنند، همانطور که توسط Digital Impact Alliance در کاتالوگ راه حل های دیجیتال فهرست شده است، و از قابلیت ها و پلتفرم های موجود توسط Future State، MOSIP و GovStack استفاده کنند.

انتظارات از حمایت اهداکنندگان باید واقع بینانه باشد. یک ابتکار فقط می تواند کارهای زیادی انجام دهد. ابتکار دولت دیجیتال، حتی اگر جامع باشد، احتمالاً عمدتاً بر اجزای دیجیتالی خاص – زیرساخت‌های مخابراتی، ظرفیت دیجیتال دولتی و خدمات آنلاین، مشارکت دیجیتالی و امنیت سایبری تمرکز خواهد کرد. برای سایر مؤلفه‌هایی که از حکومت دیجیتال حمایت می‌کنند، برنامه‌های کمک‌کننده به خوبی تثبیت شده برای ایجاد ظرفیت انسانی از طریق آموزش و آموزش، تقویت نهادهای عمومی، خدمات، سیاست‌ها و مقررات، و ارتقای دموکراسی و مشارکت سیاسی وجود دارد. در حالت ایده‌آل، یک لنز دیجیتال در این برنامه‌های سنتی برای ایجاد هم افزایی متقابل تقویت‌کننده با دولت دیجیتال ساخته می‌شود: برنامه‌های آموزشی سواد دیجیتال، تلاش‌های دیجیتالی برای نهادسازی، و برنامه‌های دموکراسی متمرکز بر مشارکت شهروندان در دنیای آنلاین.

مزایا و چالش های پیش روی ما

اگر سوالی در مورد ارزش و فوریت گذار به دولت دیجیتال وجود دارد، ما فقط باید ببینیم که چگونه چندین کشور در حال توسعه آماده دیجیتال به سرعت به COVID-19 واکنش نشان داده اند. در دو روز، سریلانکا موفق شد یک پلتفرم سلامت دیجیتال موجود را برای ردیابی مسافران ورودی از مناطق پرخطر پیکربندی کند. هند موفق شد در عرض چند هفته از سیستم شناسایی دیجیتال Aadhaar خود برای شروع به انتقال 8 دلار در ماه به 200 میلیون زن آسیب پذیر استفاده کند. طی 10 روز، توگو بر روی یک پلت فرم دیجیتال موجود، سیستمی برای ثبت و انتقال پرداخت های نقدی ماهانه از طریق تلفن همراه ایجاد کرد.

مزایای حاکمیت دیجیتال واضح است. اگر به درستی انجام شود، این امکان را به دولت می دهد که کارآمدتر، پاسخگوتر به کمک ها و نیازهای شهروندان، شفاف تر و پاسخگوتر باشد و سریع تر عمل کند و سازگار شود. با داده‌ها و تلاش‌های مناسب برای اتصال «آخرین مایل»، این امکان را فراهم می‌کند تا خدمات عمومی بهتر هدف‌گذاری شوند و به جوامع دورافتاده و کم‌خدمت دسترسی پیدا کنند.

اما همراه با مزایا، خطراتی نیز به همراه دارد. سوء استفاده از فرصت های دیجیتال از عوام فریبی تا سرکوب و نقض حقوق بشر را در بر می گیرد. فن‌آوری‌های دیجیتال می‌توانند توسط رژیم‌های مستبد برای افزایش بدخواهانه قدرت خود بر شهروندان استفاده شوند. همان قابلیت‌های دیجیتالی که به دولت اجازه می‌دهد بیشتر درگیر و پاسخگوی شهروندان باشد، به آن اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری داشته باشد. این کشور ابزارهایی را برای نقض حریم خصوصی شهروندان و ردیابی ارتباطات و حرکات آنها در اختیار دولت قرار می دهد. می توان از آن برای اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست و برای ارائه نادرست و مسدود کردن ارتباطات نیروهای مخالف استفاده کرد.

اصول حکمرانی دیجیتال خوب

از آنجایی که اهداکنندگان برای بهبود قابلیت‌های دیجیتالی دولت‌های کشورهای در حال توسعه تلاش می‌کنند، آنها باید دائماً مراقب باشند که چگونه می‌توان از این قابلیت‌ها سوء استفاده کرد. آنها باید با دقت شرکای خود را انتخاب کنند. حمایتی که آنها ارائه می کنند باید با اخلاقیات شفافیت کامل همراه باشد و بالاتر از همه، شهروند محور باشد.

در اجلاس سران دموکراسی، سامانتا پاور، مدیر USAID، خواستار ابتکار عمل در مورد اصول نظارت، مطابق با اعلامیه جهانی حقوق بشر و حاکمیت قانون شد که از داده های مصرف کننده محافظت می کند و با تبعیض مبارزه می کند. علاوه بر این، اهداکنندگان برای اطمینان از اینکه حمایت آنها از توسعه دیجیتال برای اهداف مفید و سازنده استفاده می‌شود، باید مجموعه‌ای از اصول طراحی شده برای محافظت از دولت دیجیتال در برابر سوء استفاده و سوء استفاده و برای محافظت از دولت باز و حقوق و یکپارچگی. حریم خصوصی شهروندان ایجاد کنند. . .

این کاری نیست که دولت به تنهایی انجام دهد. بخش خصوصی مالک فناوری است، بخش بزرگی از سرمایه گذاری را انجام می دهد و دائماً نوآوری می کند، بنابراین باید در هر مجموعه ای از اصول مشارکت داشته باشد. جامعه مدنی در حمایت از حقوق بشر و پاسخگویی دولت و بخش خصوصی بهترین است. کشورهای شریک باید آنچه را که پیشنهاد می شود رعایت کنند. بنابراین، برای مؤثر بودن، این مجموعه از اصول باید یک منشور چند ذی‌نفعی باشد که با هم ساخته شده و به یکدیگر پاسخگو باشند.

[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir