پیستون موتور چیست ؟

همین جور از موتورها گشتاور را از طرز فشار اعمالی به انتهای پیستون ها و رفت و رجوع آن در باطن سیلندر تولید می کنند. زاویه همین پخی به سمت مخزن روغن بوده و حین حرکت این قطعه به سمت میل لنگ عملکرد جاروبی از خود نشان می­دهد. همانگونه که ذکر شد پیستون او‌لین قطعه متحرک موتور میباشد که سبب می گردد تا انرژی آزاد شده از احتراق سوخت در دسترس قرار بگیرد. انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر که دمای ذیل تری دارد. پیستون های آهنگری شده در مقایسه کلیدی پیستون های ریخته گری متراکم خیس و محکم ترند و در دمای زیر تری فعالیت می کنند چون گرما را خوب تر انتقال می دهند . مهم بالا رفتن دورموتور سوپاپ الکترونیکی از فرآورده اینکونل ۷۱۳ و رده تا دمای ۲۳۰۰ درجهی سلسیوس غیرفعال می شود تا توربوشارژرهای دیگر هم بهکار بیافتند. قوای محرکهی بوگاتی شیرون باوجود لولههای محل ورود و اتصالات تسمهها از کالا فیبرکربن، در مجموع ۶۳۰ کیلوگرم وزن داراست که حدود ۴۴۰ کیلوگرم آن صرفا متوجه پیشرانه است. متاع این رینگها شرکت پیستون تبریز از چدن است. در همین شرایط در کورس حجمی فشار گاز در هم اکنون چگالی به پله داخلی نیرو اعمال کرده و سبب می شود که رینگ کلیدی نیروی بیشتری به جداره سیلندر چسبیده و فعالیت آب بندی را خوب تر انجام می دهد. حساس نوار فولادی ریخته گری شده و همچنین یک چاک در بدنه هست که از حیطه حلقه تا دامن پیستون کشیده شده.این پیستون ها حرکت نرمی در باطن سیلندر دارند. از پاراگراف مخازنی که نیاز به بررسی دارا هستند شامل لوله های مربوط به روغن، مخزن آب شیشه پاک کن، آب رادیاتور و مواقعی از این قبیل می باشد. پیستون های سبک و اختصاصی ماشین های سواری ، پیستون های چهار دوران اسم دارا هستند . به همین برهان می باشد که به جهت مخازن گازهای ویژه حیاتی وزن سبک به کار گیری می شود. پیستونهای اولیه از چدن بودند ، ولی در شکل به کارگیری از آلیاژ سبک تر ، مزایای آشکاری به جهت تعادل موتور وجود داشت. برای نگاه خوبتر به مهندسی شاهکار شیرون، گزینهی اولی بهتر از پیشرانه و گیربکس آن وجود ندارد. پیستونهای دو زمانه: این مدل از پیستون در موتورهای ریز و موتور سیکلتها به عمل میرود. غایت توان شیرون (۱۴۷۹ اسب بخار هم اندازه ۱۵۰۰ فردشتاکه یا PS) در دورموتور ۶۷۰۰ ساخت می‌شود که در همین هنگام به جهت احتراق سوخت در هر ثانیه ۱۰۰۰ لیتر هوا نیاز است. البته مصرف سوخت به جهت خودرویی که در وضعیت غایت سرعت، صرفا ظرف ۹ دقیقه ۱۰۰ لیتر بنزین میسوزاند، واقعاً چه میزان اساسی دارد؟ در موقعیت معمولی ۴ سیلندر با منیفولدهای جداازهم به توربوشارژرها متصل هستند؛ باتوجه به این که توربوشارژرهای شیرون ۶۹ % بزرگتر از توربوشارژرهای ویرون هستند، برای بهکار افتادن هر ۴ عدد بایستی به دورموتور ۴۰۰۰ رسید. به طور معمول، هر چه مسافت آزاد حلقه پیستون بیشتر باشد نیروی بیشتری توسط رینگ پیستون در موقعیت متراکم به جداره سیلندر وارد می­شود. به تعداد سیلندرهای یک موتور، پیستون در آن وجود دارد و هر چه تعداد سیلندرها و در سرانجام پیستونها اکثر باشد اقتدار موتور نیز اکثر خواهد بود. درواقع در دور موتورهای پایین، خروجی ۸ سیلندر به یک توربوشارژر رسول می‌شود و ازآنجایی که توربوشارژر بهاندازهی کافی پهناور است، نیازی به توربوشارژرهای بخش اعظم وجود ندارد. ابرخودرویی که به جهت اکران کارایی خیرهکننده، هر دقیقه ۶۰ هزار لیتر هوا میبلعد. به جهت حل همین مشکل، دو منیفولد هر ۴ سیلندر به نیز متصل شدهاند و یک سوپاپ الکترونیکی قرار داده شده است. این برند از سال ۱۹۰۹ که بوسیله اتوره بوگاتی، طراح ایتالیایی خودرو، بنیان گذارده شد، همواره در نگاه علاقهمندان دنیای خودرو دوست داستنی و منحصربهفرد بوده است. کامپوزیت استفاده شده در منیفولد ورودی، لولههای کامپوزیت و حتی جایگاههای کارگزاری ساختار حافظ پیشرانه که اصلاً اصلی مونتاژ پنلهای بدنه دیگر تماشا نمیشوند، کلیه بهزیبایی تولید شدهاند. پیشرانهی نو W16 فولکس واگن در شیرون از فعال سازی توربوشارژر دو مرحلهای استفاده میکند. همانطور که اشاره شد، شیرون در هنگام حرکت تنها با دو توربوشارژر کار می نماید و تنها هنگام بالا رفتن بدور موتور، دو توربوشارژر دیگر به مدار وارد میشوند. تغییرات کوچک و درشت بخش اعظمی در بخشهای متعدد انجام شد که به کار گیری از متریال کامپوزیت یک عدد از مهمترین مورد ها آن است. میز طراحی پیشرانهی بوگاتی که پیش از این ویرون از آن متولد شده بود، برای توسعهی پیشرانهی شیرون تماماً گشوده طراحی شد. اگر شما همین نوشته را تحسین می کنید، مایلید دیتاها بیشتری در گزینه نمایندگی پیستون تبریز بدست آورید به وبسایت ما مراجعه کنید.