پمپ ژن تبریز – تردمیل در تبریز

در موقعیت هایی که q فرد یا زوج باشد، مطابق با دستورالعمل های آموزش سیم پیچی موتورهای سه فاز، سیم بندی اجرا ميگردد. یک قطعه چوب را روی محور روتور قرار دهید و آن را با چکش بزنید تا زمانی که روتور از پوشش جدا شود. بنابراین اگر به دنبال کسب درآمد بالا هستید ابتدا با شرکت در دوره های آموزش تعمیرات تخصصی موبایل با صفر تا صد تعمیرات موبایل آشنا شده سپس خود را برای ورود به بازار کار آماده نمایید. مدل یک کلاف را با یک سیم بسازید تا فضای بیشتری داشته باشد. کاغذ عایق را روی میز قرار داده و خطکش را روی آن بگذارید و تقریباً 4 میلیمتر آن را تا کنید. روی میز کار را بپوشانید، تا روتور آسیبی به سطح میز وارد نکند. به آرامی این کار را انجام دهید تا به لاک سیم آسیبی وارد نشود. همین کار را در سمت دیگر موتور نیز انجام دهید.

شکل هسته نیز قابل توجه است. برای جفت سیم دوم خروجی نیز همین کار را انجام دهید. این کار را برای همه شیارها انجام دهید. این کارها را برای همه کلافها انجام دهید. انجام این کار ممکن است کمی زمانبر باشد. هدف اصلی این هسته فرم دادن به سیم پیچ است. درست است که تعداد تعمیرکاران موبایل بسیار است اما در نظر داشته باشید که تمامی این افراد به صورت تخصصی با تعمیر این گجت هوشمند آشنا نیستند. اگر یکی از پولیها را آنها را دارید، پیچ یا چوب فلزی ایمنی را برداشته و سپس پولی را با با دستگاه کشش از محور بکشید. این سلفها یا توسط عایقهای پلاستیکی یا سرامیکی قالبریزی شدهاند. این کار برای این است که کاغذ در شیار حرکت نکند. کاغذ را باید به گونهای قرار دهید که کاملاً متناسب با شیار باشد. بعد از گرم شدن استاتور، شکافها را با پیچ گوشتی یا یک میله مناسب تمیز کنید، اما دقت کنید به استاتور آسیب نرسانید. طرف دیگر سیم پیچ قدیمی را گرم کرده و با استفاده از دیلم آن را بیرون بیاورید. اگر بخواهیم سیم پیچی یك موتور یك فاز را كه با ولتاژ u1 كار كرده و توسط خازن c1 راه اندازی می شود تعویض نماییم و آن را برای ولتاژ جدید u2 سیم پیچی كنیم می توانیم ظرفیت خازن جدید را از رابطه زیر بدست آوریم.

حال می توانیم از انطباق دو دیاگرام گسترده مربوط به سیم پیچ اصلی و سیم پیچ راه انداز دیاگرام گسترده كامل موتور را مانند شكل زیر بدست آوریم. تعداد شیارهای اصلی و تعداد شیارهای راه انداز می باشد گام قطبی برابر با بوده و دو سوم گام قطبی یعنی 4 شیار مربوط به سیم پیچ اصلی و یك سوم آن كه 2 شیار می باشد مربوط به راه انداز می باشد. سلف با هسته فریت خسارت و هزینه را در فرکانسهای بالا کاهش میدهد. از پیچگوشتی برای تا کردن کاغذ استفاده کنید و آن را در جای خود قرار دهید. برای برش سیمپیچ قدیمی از چکش و اسکنه استفاده کنید. هنگامی که موتور گرم میشود، همانطور که در تصاویر زیر میبینید، باید لاک را روی سیمپیچ موتور بریزید. همانطور که در تصاویر میبینید، نخ باید به دور کلافها بسته شود. طول شیار را اندازه بگیرید و حدود 16 میلیمتر به آن اضافه کنید (بستگی به نحوه چرخاندن کاغذ دارد). سیمهای کلافهای مختلف را قطع کنید، آنها را بشمارید و قطرشان را اندازه بگیرید. عایقبندی را بردارید، سپس سیمهای مسی را لحیم کرده و با هیت شرینک (روکش حرارتی) ایزوله کنید. در صورت نیاز، پولی (نه محور) را با مشعل گرم کنید.

سیمپیچی مشابهی از یک کتاب ماشینهای الکتریکی به صورت زیر است (البته 180 درجه چرخش دارد). دقت کنید که به شیارهای ستاتور آسیب نرسانید. در سابپاشی دقت کنید که به شیارهای استاتور ضربهای وارد نکنید. آنها به راحتی زنگ میزنند و خراب میشوند. U ولتاژ تغذیه فازی می باشد و با Vph آنها را نشان خواهیم داد. اگر کلاف شما از 2 سیم موازی تشکیل شده است، میتوانید آنها را با یک سیم جایگزین کنید. کلافها را با دقت در استاتور قرار دهید. سپس، موتور را در آن قرار دهید. اگر موتور جرم دارد، باید آن را سابپاشی کنید. متاسفانه خیر، سیم پیچی موتور الکتریکی یک فرآیند بوده که بخش عمده آن به صورت عملی باید پیاده سازی گردد، به همین دلیل علاوه بر دانش تئوری و یادگیری نحوه ترسیم سیم پیچی موتورهای مختلف، حتما باید دوره ای مشخص نزد استادکاری مهار را بگذرانید. در دوره سیم پیچی این آموزشگاه تمام ریزه کاری ها و نکات مربوط به سیم پیچی انواع موتور آموزش داده می شود. شاید از عنوان شغل سیم پیچی موتور چنین برداشتی نشود ولی این مهارت یکی از کاربردی ترین مهارتهای بازار کار ایران است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دانلود فیلم آموزش سیم پیچی الکتروموتورها به زبان فارسی لطفا از سایت ما دیدن کنید.