قم نیوز – شناخت پیستون و دلایل خرابی آن

همین نوع پیستون ها، انتقال حرارت بهتری دارند. در همین پیستون ها، ممکن است اتاق احتراق بر روی سر پیستون باشد. در مراحل کاری موتور و در وقتی که فعالیت انفجار ترکیب سوخت و هوا روی میدهد، به برهان بسته بودن بخش بالایی محفظه بوسیله سرسیلندر، باید منتخب وجود داشته باشد که بتواند اهمیت حرکت در سیلندر، نیروی ساخت شده را به حرکت پیستون ایژ تبدیل کند. همین حرکت پیستون سبب به وجود آمدن چهار کار حیاتی موتور می گردد. همین فشردگی آنچنان فراوان میباشد که منجر ایجاد حرارت زیاد بالا میگردد. شاتون هم از نحوه گژن پین به پیستون متصل می‌شود و به همین طرز حرکت رفت و بازگشت پیستون که کورس پیستون نامیده می‌شود به حرکت دورانی تبدیل میشود. موتورهای دیزل هم مانند دیگر موتورهای درونسوز بر مبناهای متمایز قابل طبقهبندی هستند؛ مثلاً میتوان موتورهای دیزل را بر حسب میزان دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیمبندی نموده یا بر حسب قدرت تولیدی که به رخ اسب بخار ابلاغ میگردد. در این نوع موتورهای دوزمانه سوپاپ تنفس هوای تازه، مانند آنچه در موتورهای چهارزمانه ذکر شد وجود ندارد؛ و به جای آن در فاصله معینی از سرسیلندر، مجراهایی در بدنه سیلندر تعبیه شدهاست؛ که پیستون در گزیده از مسیر خویش جلوی آن‌ها را میبندد، اصول فعالیت این موتورها در دوزمان است، که در واقع در هر به دور چرخش میللنگ حادثه میافتد. دارای وجود این، طراحی موتور، سیلندر، سر سیلندر، محیط احتراق و نوع سوپاپ، انتخاب کننده پایانی صورت همین قطعه است. از مهمترین نصیب های پیستون ، سطح بالایی آن می باشد ، رخ سطح بالای پیستون بر طریق احتراق ادغام سوخت و هوا اثر می گذارد و اگر سطح بالایی پیستون به خوبی طراحی شود اختلاط ترکیب سوخت و هوا خوب تر شده و منجر ساخت اقتدار بهینه می شود. رینگ های پیستون علاوه بر فشرده کردن مواد احتراق در بالای پیستون ، مانع نفوذ روغن روانکار از پایین پیستون به داخل گوشه و کنار احتراق نیز می شوند ، در غیر همین صورت ، روغن موتور به داخل محیط احتراق نفوذ کرده و باعث روغن سوزی موتور ماشین می شود. همانگونه که می دانید بالای پیستون گوشه و کنار احتراق می باشد و ترکیب سوخت و هوا می بایست در محیط احتراق فشرده بشوند تا اهمیت یک جرقه ریز شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به زیر رانده و ساخت نیرو و انرژی بنماید؛ درصورتیکه قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در زمان فشرده شدن ، از فضای خالی دربین پیستون و سیلندر بیرون می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به صدق انجام نمی شود؛ از طرف دیگر اگر قطر پیستون بیشتر از قطر سیلندر باشد ، پیستون درون سیلندر گیر می کند و قابلیت حرکت پیدا نمی کند. زمانی از یک قطعه مکانیکی سخن میکنیم، بایستی برهان خرابیهای رایج آن را بیش از کلیه چیز در به کار گیری ناصحیح جستوجو کنیم. چنانچه به دیواره پیستون های اکران دیتا شده اعتنا نمایید می بینید در دیواره همگی آنان شیارهایی ساخت شده میباشد ؛ همین شیارها محل کارگزاری رینگ پیستون می باشد. همین حلقه ها که به نام رینگ پیستون شناخته می شوند ، در بدنه پیستون ، داخل شیارهای منحصربه‌فرد در بدنه پیستون قرار گرفته و قطرشان مقدار کمی بیشتر از قطر سیلندر می باشد و همین قطر بیشتر باعث می شود که وقتی پیستون ( به ملازم رینگ پیستون ) در باطن سیلندر قرار گرفت ، حلقه های پیستون ، اجازه خروج ادغام سوخت و هوا از بالای محفظه احتراق به فضای ذیل پیستون را ندهند و در نتیجه ، امکان فشرده نمودن ادغام سوخت و هوا در بالای پیستون وجود داشته باشد. ساختمان ساختار موتورهای دیزل فقط در سامانه تغذیه و تهیه و تنظیم سوخت اصلی موتورهای اشتعال جرقهای تفاوت میکند؛ بنابراین ساختارهای مشابهی در بین همین موتورها وجود دارد و صرفا تفاوت ساختمانی آنها قطعات ذیل هست که در موتورهای دیزل وجود داراست و در دیگر موتورهای درونسوز وجود ندارد. به جهت خرید قطعه اصلی باید به سراغ فروشندگان دارای قطعات یدکی اتومبیل بروید و قطعات عرضه شده به وسیله آن ها را تهیه و تنظیم کنید. روغن کاری سبب ساز می گردد تا حرکت آنان روانتر باشد و اصطکاک به دست کم رسد و خنککاری باعث می گردد تا این قطعات فلزی بهواسطه ارتقا دما منبسط نشوند و عملکردشان مبتلا نقص‌ نشود. البته در بعضا موتورها مثل موتور پراید، به واسطه دسته جانمایی پیستونها و سوپاپها، حتی در صورتی که تسمه تایم در به دور بالا هم برنده شود سبب عکس العمل این دو کاربر به هم دیگر نمی شود اما در بیشتر خودروها مثل خودروهایی که از موتورهای پژویی به کارگیری میکنند، درصورتیکه همین اتفاق بیافتد حتما خساراتی سنگینی به موتور وارد خواهد شد. در اینجا برای فهم و شعور خوب تر ادامه مطالب بایستی نکته ای را درباره سوپاپ ماشین تفسیر دهیم ، در سیلندرهای یک خودرو ممکن می باشد از یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی استفاده نمایند که به آن سیلندر دو سوپاپه می گویند. همت طراحان ماشین بر آنست که تا حد قابلیت ، پیستون ها را سبک صحیح نمایند اما از طرف دیگر باید ضخامت پیستون به حدی باشد که تحمل شرایط سخت محیط احتراق پیستون و رینگ پراید را داشته باشد. در اینجا بخش اعظم به تحلیل وب وبسایت piston 91 mm.

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum Mobil Ödeme Bozdurmamobil ödeme bozdurmaTürk Telekom Mobil Ödeme Bozdurmahtml nullednulled themesbuy instagram followersMobil Ödeme Bozdurma 1xbetElexbetCanlı Bahis SiteleriCanlı Bahis Siteleri