سیاست صنعتی در حال بازگشت به آفریقا است

[ad_1]

سیاست صنعتی در آفریقا و فراتر از آن شاهد تجدید حیات است. در واقع، اکنون دولت‌ها در سرتاسر قاره به صراحت از ابزارهای مختلف سیاست صنعتی برای ترویج صنعتی شدن از طریق فرآوری کشاورزی، تولید سبک با نیروی کار، استخراج منابع طبیعی و ارزش افزوده، برخی تولیدات دانش‌بر و «صنایع بدون دود» مانند کشاورزی با ارزش افزوده استفاده می‌کنند. ارزش و خدمات قابل مبادله

این احیا به دلیل سه گرایش اصلی است:

نمونه های قابل توجه از سیاست صنعتی تجدید شده در آفریقا

در سراسر این قاره، کشورها از ابزارهای سیاست صنعتی استفاده می کنند. به عنوان مثال، سومین برنامه توسعه ملی اوگاندا، که در سال 2020 تصویب شد، شامل هدف اصلی “تقویت نقش دولت در هدایت و تسهیل توسعه” است. غنا و ساحل عاج که مجموعاً 65 درصد کاکائو جهان را تولید می کنند، با هم برای اجرای بسته های سیاست صنعتی – از جمله کنترل قیمت، سقف تولید و سرمایه گذاری عمومی – همکاری می کنند تا سهم خود را از زنجیره ارزش جهانی کاکائو بهبود بخشند. سنگال، اتیوپی، نیجریه، گابن و دیگران در حال استفاده از پارک‌های کشت و صنعت برای تسهیل تجمیع تولیدات کشاورزی و تشویق رشد خوشه‌های فرآوری محصولات کشاورزی هستند. پارک های صنعتی صنعت سبک اتیوپی به دنبال استفاده از هزینه های کم نیروی کار این کشور برای تسریع رشد صنعتی هستند. مکانیسم‌های سرمایه‌گذاری عمومی جدید یا احیا شده برای افزایش بدهی امتیازی و سهام شرکت‌های پیشگام صنعتی در سرتاسر قاره آغاز شده‌اند و حداقل ۲۳ بانک توسعه ملی جدید از سال ۲۰۱۰ تأسیس شده‌اند. کشورهای با درآمد متوسط ​​مانند مراکش و آفریقای جنوبی سیاست‌های صنعتی را برای ارتقای بخش‌های خودروسازی خود به فعالیت‌های رقابتی بین‌المللی، مبتنی بر فناوری و ارزش افزوده بالا اتخاذ کرده‌اند.

چرا این همه بدخواه در سیاست صنعتی وجود دارد؟ چرا اشتباه می کنند؟

سیاست صنعتی می توان دید که بیشتر شکست می خورد بیشتر از آنکه موفق شود. این تا حدی یک تشخیص اشتباه است: در واقع، شکست بخشی ضروری – و مفید – از سفر صنعتی شدن است که بدون آزمایش و یادگیری از طریق انجام آن غیرممکن است. هر بار که یک دولت در یک سرمایه‌گذاری صنعتی پیشگام سرمایه‌گذاری می‌کند، یک پارک صنعتی می‌سازد، کمک‌های مالی تحقیق و توسعه اعطا می‌کند، به طور موقت از یک صنعت جدید در برابر رقابت خارجی محافظت می‌کند، یا مهندسان صنایع متخصص را تربیت می‌کند، اساساً خطر بالای تلاش برای نفوذ به سطوح بالاتر را به همراه دارد. فعالیت های اقتصادی با ارزش افزوده از 10 شرکت پیشگام تحت حمایت دولت، شاید 7 شرکت نتوانند به رقابت بین المللی دست یابند. با این حال، این نرخ شکست موفقیت را در مقیاس بزرگ‌تری پنهان می‌کند: با هر شکست، بازار درس‌های ارزشمندی در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست، آموخته است، مدیران مهارت‌ها و شبکه‌های کلیدی را کسب کرده‌اند، شرکت‌ها یاد گرفته‌اند که چگونه تولید و توزیع صنعتی را سازماندهی کنند. و مانند. علاوه بر این، اقلیتی از شرکت‌های پیشگام موفق می‌توانند اکوسیستم‌های صنعتی کاملاً جدیدی را از طریق بازخورد، پیوندهای جلویی و افقی و اثرات خارجی مثبت ایجاد کنند. به عبارت دیگر، شکست بخشی ضروری و مفید در مسیر صنعتی شدن است.

با این حال، سیاست صنعتی اغلب حتی نمی‌تواند این یادگیری را با انجام دادن تسهیل کند: این به این دلیل است که انجام آن بسیار دشوار است. در سال 2010، دنی رودریک سه شرط را برای موفقیت خود بیان کرد: (1) دولتی که “ساخته شده است در بخش خصوصی، اما نه در رختخواب با او. (2) مشوق هایی که موقتی و مبتنی بر نتایج هستند. و (iii) اجرای شفاف و پاسخگو. دستیابی به این شرایط – از نظر سیاسی، مدیریتی و فنی – در هر جایی بسیار دشوار است، چه رسد به اینکه در یک کشور کم درآمد.

بنابراین عوامل اصلی موفقیت یا شکست سیاست صنعتی چیست؟

در یک مطالعه اخیر برای مرکز جایگزین های توسعه، ما شواهد جهانی رو به رشد را به چهار عامل اصلی که منجر به موفقیت یا شکست سیاست صنعتی در سراسر جهان شده است، تقطیر کردیم. سپس این چارچوب را به عنوان یک مورد نمایشی در اوگاندا اعمال کردیم.

شکل 1. عوامل موفقیت یا شکست سیاست صنعتی

شکل 1. عوامل موفقیت یا شکست سیاست صنعتی

منبع: Walter, M. et al. (2020). سیاست صنعتی برای تحول اقتصادی در اوگاندا. مرکز جایگزین های توسعه و بنیاد کنراد آدناور.

اولین و عمیق ترین این عوامل است حل و فصل سیاسی– توازن قوا در داخل و خارج از ائتلاف حاکم کشور. سیاست صنعتی زمانی بیشترین شانس موفقیت را دارد که ائتلاف های منسجم و پویایی مطلوب قدرت بین نخبگان سیاسی، بوروکراسی دولتی و سرمایه خصوصی وجود داشته باشد. همانطور که در ویتفیلد و همکاران (2015) به زیبایی ترسیم شده است، سیاست صنعتی در صورتی می تواند موفق شود که برخی از منافع متقابل (در صنعتی شدن) بین بخش های خصوصی و نخبگان سیاسی، جیب های کارآمدی در بوروکراسی دولتی و سیاستمداران صنعتی که “جاسازی شده اند” وجود داشته باشد. “در، اما نه در رختخواب با “صنعت. در غیاب این شرایط، سیاست صنعتی می‌تواند به آسانی به ابزاری استخراجی برای سیاست حمایتی تبدیل شود که پیشرفت اقتصادی را خفه می‌کند و در نتیجه ضرر بیشتری به بار می‌آورد تا سود.

شکل 2. شرایط سیاسی برای موفقیت سیاست صنعتی

شکل 2. شرایط سیاسی برای موفقیت سیاست صنعتی

منبع: دوباره وجود دارد، اقتباس شده از ویتفیلد، ال. و همکاران. سیاست سیاست صنعتی آفریقا کمبریج: انتشارات دانشگاه کمبریج.

دومین عامل تمایز بین موفقیت ها و شکست های سیاست صنعتی – و اغلب نادیده گرفته می شود – توانایی اجرای آنها است. تشویق و حمایت از نوسازی صنعت مستلزم همکاری تعدادی از وظایف دولت است: کارهای عمومی (برای ساخت جاده ها و پارک های صنعتی)، انرژی (برای تامین برق قابل اعتماد)، سیاست تجاری (برای مدیریت تعرفه واردات). رژیم)، ترویج سرمایه‌گذاری (برای جذب، انتخاب، تسهیل و نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های صنعتی)، آموزش (برای آموزش مدیران صنعتی و کارگران خط اول)، مالی (برای مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری عمومی) و غیره. چنین الزاماتی نه تنها چالش بزرگی برای هماهنگی بین دولتی ایجاد می کند، بلکه مقامات دولتی مربوطه را ملزم می کند بر منافع قوی خود در بخش های دولتی و خصوصی غلبه کنند. اگرچه این کار دشوار است، اما اغلب از طریق یک آژانس تخصصی قدرتمند (مانند دفتر توسعه صنعتی تایوان یا PEMANDU در مالزی) به دست می آید.) گزارش مستقیم به رئیس دولت یا یک “ابر وزارتخانه” دارای مجوز خاص (مانند وزارت تجارت و سرمایه گذاری بین المللی ژاپن) که از نظر فنی و مالی مجاز است و همچنین از نظر سیاسی از منافع خود جدا است. در همان زمان، یک شورا، کمیسیون یا هیئت مدیره سطح بالا اغلب اجماع گسترده ای را در دستور کار سیاست صنعتی ایجاد می کند. در آفریقا، نمونه‌های بالقوه نوظهور عبارتند از: شورای توسعه رواندا، بخش تدارکات ریاست‌جمهوری رئیس‌جمهور کنیا و دفتر عملیات سوئیوی دو پلان اضطراری سنگال و غیره.

سوم، نتایج سیاست صنعتی با انتخاب بخش های اقتصادی، بازیگران و فعالیت های ترویجی تعیین می شود. صنعتگران موفق تمایل دارند منابع کمیاب را روی مجموعه محدودی از صنایع یا فعالیت های هدف متمرکز کنند. هدایت سیاست صنعتی معمولاً شامل تجزیه و تحلیل یک بخش / فعالیت بالقوه است جذابیت (افزایش اشتغال احتمالی، سود ارزی، سرریز صنعتی و…) و امکان پذیری (احتمال دستیابی شرکت های کشور به رقابت بین المللی در فعالیت – در کوتاه مدت یا بلند مدت) – همانطور که در اینجا توسط UNIDO مورد بحث قرار گرفته است. دولت مجبور نیست همه برندگان را انتخاب کند: طرح‌های تشویقی و مکانیسم‌های مؤثر برای گفتگوی عمومی-خصوصی می‌تواند «کشف خود» فرصت‌های صنعتی را تشویق کند. در نهایت، ملاحظات اقتصاد سیاسی را نباید در این تمرین نادیده گرفت: در عوض، تکنوکرات‌ها ممکن است انتخابی از مجموعه‌ای از بخش‌ها یا فعالیت‌های دارای اولویت را ارائه دهند که منطقی اقتصادی است. و جایی که حل و فصل سیاسی احتمالاً از اجرای مؤثر سیاست صنعتی حمایت می کند.

چهارم، نتایج سیاست صنعتی با انتخاب ترکیبی از ابزارهای سیاستی و اینکه چگونه بسته سیاستی بر اساس موفقیت، شکست و عوامل زمینه‌ای در حال تغییر سازگار است، شکل می‌گیرد. کشورهایی که دگرگونی اقتصادی موفقی داشتند، «بسته ابزار» غنی از ابزارهای سیاست صنعتی را برای هدایت انگیزه‌ها و قابلیت‌های بازیگران اقتصادی به سمت فعالیت‌های با ارزش افزوده بالاتر به کار گرفته‌اند. پروژه UNIDO و GIZ EQuIP فهرست دقیقی از نمونه ها را ارائه می دهد. برای موفقیت این ابزارها ترکیبی از حمایت و انضباط سرمایه گذاران محلی و بین المللی است (همانطور که آلیس امسدن و جو استادول استدلال می کنند) به گونه ای که آنها را مجبور می کند منابع را از جستجوی اجاره های کوتاه مدت به سرمایه گذاری مستمر در ظرفیت تولیدی جدید تغییر دهند. .

جدول 1. نمونه هایی از حمایت و انضباط در سیاست صنعتی

پشتیبانی می کند انضباط
رفتار ترجیحی برای دسترسی به اصول اولیه: ثبت مشاغل، زمین، امنیت، برق، دادگاه های تجاری، پردازش صادرات، کریدورهای زیرساخت حمل و نقل و غیره. این باید یک شرکت پیشگام واقعی در یک بخش اولویت باشد
مشوق های مالیاتی و معافیت های مالیاتی هدف گذاری برای صادرات کالاها (و خدمات) با ارزش افزوده تدریجی بالاتر
تامین مالی سرمایه گذاری بلندمدت اقتصادی اهداف افزایش تدریجی محتوای محلی (در منابع، نیروی کار، دارایی)
کمک هزینه و یارانه برای تحقیق و توسعه
غرامت برای آموزش کارکنان در حین کار
رفتار ترجیحی در تدارکات عمومی
توسعه هدفمند صادرات

منبع: عبارت نویسنده. برای مثال و بحث به عنوان مثال مراجعه کنید. امسدن (2001)،، Studwell (2013)، و UNITED & GIZ (2017).

این در مورد دولت های آفریقایی صدق نمی کند چه برای دنبال کردن یک سیاست صنعتی: این است و برای مدتی بوده است، چگونه شانس خود را برای تقویت تحول اقتصادی فراگیر و پایدار به حداکثر برساند.

معجزه صنعتی شدن آسیای شرقی بر اساس شرایط ایده آل برای ظرفیت سیاسی و دولتی – به دور از آن – ساخته نشد. این سازمان متشکل از رهبران سیاسی است که جیب‌های کارآمدی را ایجاد می‌کنند، دفاع می‌کنند و از آنها استفاده می‌کنند و دگرگونی سریع اقتصادی را بر اهداف دیگر اولویت می‌دهند. در سرتاسر قاره آفریقا، شرایط مناسب برای یک سیاست صنعتی مؤثر در جیب هر فرد وجود دارد، هرچند کوچک و شکننده باشد. سیاست‌ها و حمایت‌های بین‌المللی باید بر شناسایی این بخش‌ها، تقویت آن‌ها و استفاده از موفقیت آن‌ها برای ایجاد انگیزه‌ای برای دگرگونی اقتصادی متمرکز شود. با رشد صنایع رقیب (با و بدون دودکش)، آنها افزایش درآمدهای دولت، قابلیت های فنی (اعم از دولتی و خصوصی) و دایره فزاینده ای از بازیگران را تشویق می کنند که برای کارآیی بیشتر دولت تلاش می کنند. سیاست صنعتی – در بهترین حالت – نبردی گیج‌کننده، مناقشه‌آمیز و دائمی برای تبدیل دور باطل عقب‌ماندگی به چرخه‌ای با فضیلت از دگرگونی اقتصادی بود. اما بدون نبرد، چیز زیادی تغییر نخواهد کرد.

[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum Mobil Ödeme Bozdurmamobil ödeme bozdurmaTürk Telekom Mobil Ödeme Bozdurmahtml nullednulled themesbuy instagram followersMobil Ödeme Bozdurma 1xbetElexbetCanlı Bahis SiteleriCanlı Bahis Siteleri