[ad_1]
علیرغم افزایش دسترسی به آموزش، ما با یک بحران جهانی در آموزش مواجه هستیم: در سال 2019، تخمین زده شد که بیش از نیمی از کودکان در کشورهای با درآمد کم و متوسط (LMICs) تا سن 10 سالگی قادر به خواندن و درک متن ساده نیستند. . . بحران COVID-19 فقط این فقر یادگیری را تشدید کرده است، زیرا تعطیلی مدارس به حدود 70 درصد از کودکان LMIC که در حال حاضر فقر یادگیری را تجربه می کنند افزایش یافته است. برای اینکه سرمایه گذاران با موفقیت به معکوس کردن بحران آموزشی کمک کنند، به اطلاعات صریح در مورد هزینه و اثربخشی مداخلات آموزشی نیاز دارند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند.
اگرچه اخیراً تمرکز فزاینده ای بر روی اندازه گیری و اطمینان از اثربخشی مداخله شده است، اما کمبود داده های هزینه با کیفیت بالا و حتی کمتر در مورد نحوه ارتباط آنها با اثربخشی وجود دارد. در دنیایی با منابع محدود، فقدان یک تصویر کامل به این معنی است که اهداکنندگان، سیاستمداران و سازمان های آموزشی نمی توانند تصمیمات آگاهانه ای برای سرمایه گذاری بگیرند. به عنوان مثال، با اطلاعات سودآوری، یک سرمایهدار ممکن است مداخلهای کمی مؤثرتر را برای سرمایهگذاری بهتر در نظر بگیرد، در صورتی که بسیار ارزانتر باشد، بنابراین به دانشجویان بیشتری اجازه میدهد از آن بهره ببرند. برای ارائهدهندگان برنامه، درک مقرون به صرفه بودن اهرمهای مختلف در مداخلاتشان میتواند به آنها کمک کند تا اهرمهایی را که بیشترین ارزش را ارائه میدهند دو برابر کنند و فعالیتهای فشرده منابع را که تفاوت کمی در نتایج دانشآموز دارند، کنار بگذارند. علاوه بر این، درک اینکه چه هزینه ای برای مداخلات مقرون به صرفه باید داشته باشد، هدف خوبی را برای پیمانکاران در هنگام توسعه برنامه ها و تامین کنندگان مالی در هنگام تعیین بودجه و انتظارات برای اعطای کنندگان خود فراهم می کند.
با توجه به بار مضاعف بحران آموزشی و محدود بودن بودجه های دولت و کمک کنندگان، هزینه ها باید برای سرمایه گذاری هوشمندانه در عملکرد آینده باشد. بیش از هر زمان دیگری، داشتن داده های هزینه با کیفیت و شواهد سودآوری بسیار مهم است.
ما در مرکز آموزش همگانی (CUE) در بروکینگز و دالبرگ به طور مستقل برای بهبود دسترسی به منابع و شواهد برای کمک به پایگاه دانش جهانی در مورد هزینه و کارایی و ترکیبی از هر دو کار می کنیم. CUE، به عنوان بخشی از یک پروژه گسترده تر با تمرکز بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده ها برای دستیابی به نتایج یادگیری در آموزش و رشد اولیه کودکی (ECD)، یک نظرسنجی هزینه و هزینه را در سال 2014 در مشاوران دالبرگ با مشارکت اتحادیه آسیایی بریتانیا آغاز کرد. بنیاد UBS Optimus و دفتر امور خارجی، جامعه و توسعه (FCDO)، اخیراً مقرون به صرفه بودن مداخلات مدارس دولتی در هند را ارزیابی کردند و تجزیه و تحلیل کردند که چگونه مکانیسم های بودجه مبتنی بر نتایج و COVID-19 می تواند آنها را تغییر دهد.
محاسبه هزینه
در CUE، این تلاش دو طرفه است: مرکز ریاست مشترک شبکه اقدام ECDAN، کنسرسیوم آموزش جهانی، و کنسرسیوم هزینهیابی ECD (GEECC)، که هدف آن بهبود آگاهی و دسترسی به منابع هزینهیابی و دادههای هزینه است. علاوه بر این، CUE در مرحله نهایی سازی است ماشین حساب مخارج دوران کودکی (C3)طراحی شده برای تسهیل تمرینات تجزیه و تحلیل هزینه، که اغلب صرفاً به عنوان “هزینه” برای WFD و مداخلات و برنامه های آموزشی پایه نامیده می شود. C3 آنلاین است و به زودی یک ابزار هزینه یابی در دسترس عموم خواهد بود که به کاربر امکان می دهد داده های هزینه را در یک فرم تحقیق هدفمند وارد کند که می تواند مجموعه ای از محاسبات، برآوردها یا هزینه های شبیه سازی شده را ارائه دهد. این ماشین حساب بر اساس ابزار استاندارد شده هزینهیابی ECD (SECT) است که قبلاً توسط CUE برای ارائه یک توالی روششناختی برای محاسبه دامنه کامل مداخلات ECD و تولید دادههای هزینه برای سیاستگذاران کمککننده، مجریان برنامه و محققان ایجاد شده بود. برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه و موثر سرمایه گذاری.
C3 به پاسخ به سؤالات زیر کمک می کند:
این ابزار شامل تعدادی طبقهبندی هزینههای مختلف است، مانند: دستههای هزینه، انواع منابع، سرمایهگذاری در برابر هزینههای تکراری و هزینههای منابع احتمالی (اهداشده). همچنین شامل ویژگی هایی مانند تبدیل ارز و کاهش ارزش است. داده های جمع آوری شده از طریق تمرین های هزینه یابی C3 در Cost Data Explorer، یک پایگاه داده تعاملی موجود در وب سایتی که ابزار در آن قرار دارد، در دسترس خواهد بود. این به سرمایهگذاران، پیمانکاران و سیاستگذاران اجازه میدهد تا محدوده هزینهها را بر اساس نوع برنامه و زمینه بررسی کنند و فرآیندهای تصمیمگیری را تسهیل کنند. در سه ماهه اول سال 2022، CUE به صورت آزمایشی C3 را در چندین کشور اجرا خواهد کرد و قصد دارد آن را در سه ماهه دوم راه اندازی کند، بنابراین به زودی منتظر اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از این منبع باشید.
کارایی هزینه
مطالعه کارایی اقتصادی در هند توسط دالبرگ و شرکای او نقطه شروعی برای پر کردن شکاف های مهم در دانش در مورد راه های مؤثر برای حمایت از یادگیری دانش آموزان است. این دستورالعمل راهنمایی می کند که در نتیجه آموزش برای مداخلات آموزشی موثر در هند چه هزینه هایی باید انتظار داشت و در مورد چه چیزی و به چه میزان سرمایه گذاری کرد. انگیزه برای مطالعه در دسترس بودن داده های قابل اعتماد در مورد هزینه ها و اثربخشی باند تاثیر آموزش با کیفیت هند (QEI DIB) بود. از آنجایی که پرداخت ها به نتایج مرتبط است، اوراق قرضه تاثیری برخی از واضح ترین داده ها را در مورد هزینه ها و کارایی در بخش آموزش ایجاد می کند. یکی از اهداف QEI DIB اندازهگیری چنین دادههایی برای تعدادی از مدلهای ارائه آموزش به منظور اطلاع از توزیع بودجه آینده در بخش آموزش هند بود. این مطالعه داده های مداخله QEI DIB را با شواهد با کیفیت بالا برای حدود 20 برنامه اضافی تکمیل کرد.
این مطالعه نشان داد که برای مداخلات شخصی با کیفیت بالا در مدارس دولتی هند حدود 13 تا 40 دلار برای هر دانش آموز (یا حدود 5 تا 15 درصد از هزینه های سالانه دانش آموز) هزینه دارد تا یک سال تحصیلی اضافی فراتر از آنچه دانش آموز متوسط می آموزد. . مداخلات اصلاحی و آموزشی (TaRL) یکی از مقرونبهصرفهترین اقداماتی است که میتوان به راحتی آن را اتخاذ کرد، در حالی که فناوری آموزشی زمانی میتواند قدرتمند باشد که با زیرساختها و منابع انسانی مناسب ترکیب شود. یکی دیگر از یافتههای کلیدی این بود که مداخلات QEI منجر به افزایش 50 درصدی نتایج در مقایسه با برنامههای مشابه با کمک مالی شد، اگرچه هزینهها بیشتر نبود. بهبود سودآوری از طریق شفافیت و پاسخگویی بیشتر.
اگرچه این مطالعه به عنوان یک نقطه شروع خوب عمل می کند، این مطالعه تنها می تواند شش نوع مداخله را ارزیابی کند، زیرا داده های محدودی در مورد هزینه ها و اثربخشی سایر مداخلات وجود دارد. همچنین چندین سؤال مهم را بی پاسخ می گذارد، مانند اینکه چگونه مقرون به صرفه بودن مداخلات در تفاوت های کلیدی جمعیت شناختی و زمینه ای متفاوت است (مانند جنسیت، مدارس روستایی در مقابل مدارس شهری و کشورهای با ظرفیت بالا تا پایین). ابزارهایی مانند CUE’s C3 می توانند برای جمع آوری داده های هزینه بهتر همراه با داده های عملکرد بسیار مفید باشند.
آینده، نتیجه گرا
با توجه به بار مضاعف بحران آموزشی و محدود بودن بودجه های دولت و کمک کنندگان، هزینه ها باید برای سرمایه گذاری هوشمندانه در عملکرد آینده باشد. بیش از هر زمان دیگری، داشتن داده های هزینه با کیفیت و شواهد سودآوری بسیار مهم است. علاوه بر این، از آنجایی که سرمایهگذاران به طور فزایندهای تأمین مالی را به نتایج مرتبط میکنند، چه از طریق تأمین مالی سنتی مبتنی بر نتایج یا از طریق تأثیر بر اوراق قرضه و صندوقهای عملکرد، نیاز به قیمتگذاری دقیقتر نتایج افزایش مییابد. ما این را می بینیم، برای مثال، با ایجاد صندوق نتایج آموزش، که پروژه هایی را در غنا و سیرالئون راه اندازی می کند، و صندوق بازگشت به نتایج مدرسه به زودی در هند راه اندازی می شود. اگر قیمتها خیلی پایین تعیین شوند، این طرحها ممکن است شرکای اجرایی کافی را برای مشارکت جذب نکنند، در حالی که اگر خیلی بالا تعیین شوند، ارزش کافی برای سرمایهگذاران فراهم نمیکنند. معیارهای سودآوری به تعیین قیمت های هوشمند برای نتایج کمک می کند و در نهایت با تشویق پیمانکاران برای دستیابی به نتایج در آن قیمت های تعیین شده، نوآوری را تشویق می کند.
* نکته: این بدان معنا نیست که بودجه های برنامه ای در آینده کاهش یابد. هزینه های ثابت خاصی برای کودک وجود دارد – حتی اگر بتوان نتایج بیشتری را برای کودک انتظار داشت، ممکن است هزینه ها کاهش نیابد.
[ad_2]
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir