تاریخچه طراحی وب سایت: 28 سال ساخت وب

هنگامی که ما برای اولین بار به اینترنت معرفی شدیم بخش های IT به دلیل پیچیدگی برنامه نویسی اکثر وب سایت ها را ساخته و مدیریت می کردند. امروزه طراحی وب سایت به تنهایی به یک صنعت تبدیل شده است. طراحی عالی وب برخی از مشاغل را به سمت رشد و شکوفایی سوق داده است. در حالی که حضور بد وب باعث شکست دیگران می شود. وب سایت شما چیزی فراتر از یک ابزار اعتبار سنجی است. طراحی وب امروز به چیزی بیشتر از قرار دادن تصویر عالی نیاز دارد. طراحان سرعت بارگذاری ، قرارگیری محتوا و بهینه سازی SEO را بسیار در نظر می گیرند. نیازی به گفتن نیست که طراحان اکنون باید نحوه نمایش یک وب سایت را در صفحه های مختلف بررسی کنند.

  1. https://cavoshkala.ir/best-car-bluetooth-dongle
  2. https://cavoshkala.ir/best-coverage-foundation

برای بسیاری از مشتریان احتمالی شما درب ورودی دیجیتال شماست. بیایید سفری در 20+ سال گذشته داشته باشیم و برخی از تأثیرگذارترین طراحی وب سایت ها و تأثیر آنها بر کل صنعت را بررسی کنیم.

  1. https://cavoshkala.ir/best-wireless-headphone
  2. https://cavoshkala.ir/best-iranian-sulfate-free-shampoo

1991 – آغاز …
به شبکه جهانی وب خوش آمدید. CERN ، اولین وب سایت ، در نوامبر 1992 فعال شد. وب در 6 آگوست 1991 به طور عمومی اعلام شد (از طریق ارسال به گروه خبری Usenet alt.hypertext). اولین وب سایت 100٪ متنی بود. پیش فرض هایپر آبی پیش فرض تنها رنگی بود. در روزهای آغازین وب ، صرفاً بالا بردن یک صفحه به تنهایی هیجان انگیز بود.

HTML
در روزهای اولیه طراحی وب سایت تنها راه واقعی برای ایجاد ساختار از طریق قدرت <جدول> بود. با محدودیت های بسیار ، بسیاری از سایت های اولیه بسیار اساسی بودند. هدف اصلی جداول ایجاد ساختار برای اعداد بود ، اما طراحان به سرعت از آنها برای ایجاد ساختار سایت استفاده کردند. مشکل این بود که این ساختارها بسیار شکننده و نگهداری آنها دشوار بود. فوایدی از جمله توانایی ترازبندی عمودی عناصر وجود داشت. جداول همچنین راه را برای شبکه های آینده هموار کردند.

1993 – شروع جستجو
فقط 2 سال پس از راه اندازی شبکه جهانی وب ، ما با ALIWEB آشنا شدیم! ALIWEB (Archie Like Indexing for the WEB) اولین موتور جستجوی وب محسوب می شود. آنها در نوامبر 1993 برای کسب و کار افتتاح شدند و پیوندهای مفیدی برای بهترین محتوای وب به کاربران ارائه دادند. فقط در عرض 2 سال ، شما می بینید که چگونه طراحی در حال حیات است. هدف ALIWEB کمک به کاربران در یافتن اطلاعات مفید بود. آنها می خواستند کاربران به پیوندهای سایت ها کشیده شوند. آنها با استفاده از یک زمینه رنگی ، توجه شما را به سمت عناصر مهمتر صفحه جلب کردند.

1993 – تولد صفحه فرود
MTV وب سایت خود را در سال 1993 راه اندازی کرد. VJ Adam Curry در ابتدا سایت را به طور غیر رسمی و شخصی اداره می کرد. MTV اولین صفحات فرود بود. این تصویری است که شما هنگام ورود به سایت آنها در سال 1993 مشاهده کردید. تفاوت بزرگ با چند سال قبل. آیا می توانید مدت زمان بارگیری این مدت را تصویر کنید؟ طبق مطالعه انجام شده توسط متیو گری ، محقق MIT ، در پایان سال 1993 ، 623 وب سایت وجود داشت. اینترنت رو به افزایش بود و طراحی نیز.

1994 – استفاده از تبلیغات برای افزودن به طرح شما
دنیای بازاریابی آنلاین بسیار قدیمی تر از آن است که بسیاری تصور می کنند. در حالی که بسیاری از سایت ها در طول دهه 90 شلوغ تبلیغات می شوند. Hotwire که اکنون با نام Wired شناخته می شود ، در اضافه کردن اولین بنر تبلیغاتی جهان در هدر سایت خود در سال 1994 کار خوبی انجام داد. توجه داشته باشید که چگونه طراحی بسیار پیچیده تر شده است. این صفحه متن بسیار کمی داشت ، اما عناصر طراحی بیشتری برای درگیر کردن کاربران بود. اینترنت به رونق خود ادامه داد. طبق آمار گری ، در اواسط سال 1994 تعداد 2738 وب سایت وجود داشت. و در پایان سال ، بیش از 10،000.

جاوا اسکریپت – آزاد کردن قدرت
آینده وب به سرعت در حال شکل گیری بود! جاوا اسکریپت با اجازه دادن به آنها برای ایجاد حرکتی در وب ، به طراحان کمک کرد تا از محدودیت های HTML ثابت استفاده کنند. این پنجره “pop-up” را به وجود آورد. مشکل این است که باید بالای صفحه موجود بارگیری شود ، که باعث می شود سایت ها کندتر بارگیری شوند. بعداً بسیاری از توابع اولیه JavaScript می توانستند از طریق CSS انجام شوند. امروز ، جاوا اسکریپت هنوز هم قوی است. به خصوص با نسخه جلویی معروف به JQuery.

1996 – مرز بعدی
کاربران اینترنت در سال 1996 بیش از دو برابر افزایش یافته و به 36 میلیون کاربر در سراسر جهان رسیده اند. بازبینی سال 1996 CNN یک صفحه وب نمادین است. CNN با استفاده از متن ، تصاویر و تبلیغات ، یک طراحی متعادل سایت با قابلیت استفاده عالی برای اواسط دهه 90 ارائه داد. در سال 1996 ، ما شاهد افزایش تعداد وب سایت ها از 25،300 به 257،601 وب سایت بودیم. استفاده متوسط از هر کاربر در وب سایت از سال 1908 تا 301.

  1. http://sobhoneshat.ir
  2. http://sobhosalam.ir

Flash – عصر طلایی انیمیشن وب
Flash چشم انداز طراحی وب سایت را تغییر داد. برای اولین بار طراحان می توانند هر شکلی را ایجاد کنند ، انیمیشن اضافه کنند و سایت های جذاب بیشتری نسبت به گذشته با استفاده از یک ابزار واحد ایجاد کنند. صفحه آخر همه اطلاعات را در یک فایل منفرد جمع می کند تا بارگیری شود. مسئله اصلی این بود که در هر کاربر وب افزونه Flash نصب نشده است و بارگیری سایت های Flash بسیار بیشتر طول می کشد. عصر Flash برای ما صفحات پراکنده و معرفی های متحرک به ارمغان آورد. در حالی که هنوز از Flash استفاده می شود ، سقوط آن به دلیل عدم “جستجوی کاربر” بود و مصرف زیاد قدرت پردازش باعث شد که اپل در سال 2007 برای انتشار آیفون ، آن را پشت سر بگذارد.

  1. http://sobhtazohr.ir
  2. http://telapar.ir

1998 – پادشاه آینده جستجو در متولد
اینترنت در سال 1998 کمی بیشتر شبیه به اینترنت امروزی است. Google Beta در تاریخ 4 سپتامبر سال 1998 فعال شد. این طرح را با موتور جستجوی قبلی ALIWEB مقایسه کنید. به جای انتخاب صفحه پر شده با پیوند ، Google مسیر حداقلی را انتخاب كرد. من فکر می کنم همه می توانیم توافق کنیم که این کار برای آنها خوب بوده است.

  1. http://lilyaaco.ir
  2. http://accooya.ir

ورق های سبک آبشار – روشی انعطاف پذیر برای ایجاد
اندکی پس از ایجاد Flash ، CSS به صحنه راه پیدا کرد. هرچه کاربران بیشتری به اینترنت می روند ، سرعت به یک موضوع مهم تبدیل می شود. فکر CSS ساده است. محتوا و ارائه را جدا کنید. محتوای سایت در HTML بود و سبک سایت در CSS کدگذاری می شد. تلاش اولیه برای CSS نتیجه پشتیبانی ضعیف از مرورگر بود. خوشبختانه در سالهای اولیه جنگید و امروزه نیز کاملاً مورد استفاده قرار می گیرد. CSS ممکن است مهمترین “زبانی” باشد که یک طراح وب باید بداند!

  1. http://vaseety.ir
  2. https://usercode.ir

2000 – اقتصاد آنلاین
در حالی که Y2K ترس از ذوب احتمالی را به همراه داشت ، سال نیز راه جدیدی را برای تجارت آغاز کرد. پی پال ، پیشروترین شرکت پرداخت آنلاین جهان ، در سال 1999 شروع به کار کرد. اما آیا سال 2000 بود که پی پال واقعاً شروع به کار کرد. Y2K همچنین سال خوبی برای توسعه وب بود. همانطور که بیشتر و بیشتر مشاغل آنلاین می شدند ، داشتن یک وب سایت عالی که بیش از یک خواسته شروع به کار کرده بود ، به یک نیاز تبدیل شد.

اقتصاد آنلاین

2003 – بیایید در مورد آن وبلاگ بگذاریم
تا سال 2000 ، طراحی وب سایت بیشتر یک حوزه فنی بود که توسط بخش های IT شرکت انجام می شد. در سال 2003 همه تغییر کرد. وردپرس ، که هم اکنون به عنوان پیشروترین سیستم مدیریت محتوای جهان (CMS) شناخته می شود ، در سال 2003 راه اندازی شد. تخمین زده می شد که وردپرس در ماه مه 2003 در تقریباً 2000 وبلاگ نصب شده باشد. از ژانویه 2015 ، بیش از 23.3٪ از 10 میلیون برتر اکنون وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند. وردپرس یک CMS رایگان و مبتنی بر PHP و MySQL است. از ویژگی های آن می توان به یک پلاگین معماری و یک سیستم الگو اشاره کرد.

وبلاگ نویسی متولد شده است

2004- فضای شما
MySpace محلی برای ایجاد نمایه های خود کاربران و ارتباط با سایر کاربران آنلاین شد. اما حتی بیشتر ، آنها برای سفارشی کردن نمایه های خود به کاربران خود اجازه دسترسی به ویرایشگرهای HTML را دادند. بسیاری از طراحان وب مشتاق با استفاده از بستر MySpace در معرض ابتدای تماس با HTML قرار گرفتند.

تاریخچه وب

2006 – فیس بوک عمومی می شود
در حالی که فیس بوک در ابتدا در سال 2004 در کنار MySpace راه اندازی شد ، این تنها برای دانشجویان دانشگاه اختصاص داشت و شما برای دسترسی حتی باید آدرس ایمیل .EDU داشته باشید. در سال 2006 ، فیس بوک علنی شد و رسانه های اجتماعی و نحوه استفاده عموم مردم از اینترنت را تغییر داد. در حالی که MySpace به کاربران اجازه می دهد صفحات خود را به صورت سفارشی کدگذاری کنند ، فیس بوک تصمیم گرفت این توانایی را به کاربران خود ندهد. این منجر به یک نگاه ساده و سازگار در سراسر شبکه می شود. فیس بوک طراحی آنها را حول نام تجاری خود متمرکز کرده است. همه چیز در مورد شبکه آنها چیزی در مورد فیس بوک گفت. کاربران آنها با نام تجاری خود ارتباط برقرار کردند و به سرعت بشارت دهنده سایت شدند. امروز فیس بوک پربازدیدترین سایت در ایالات متحده است و بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. این همه با یک طراحی وب ساده ، تمیز و مارک دار انجام شده است.

تاریخچه وب

عصر موبایل
دستگاه های تلفن همراه و تلفن های هوشمند نحوه استفاده و تفکر مردم درباره وب را تغییر داده اند. در سال 2007 ، اکثر سایت ها از نظر استاندارد “سازگار با موبایل” نبودند. علاوه بر این ، استفاده از وب در یک دستگاه تلفن همراه اغلب ناامید کننده بود. این طراحان وب را مجبور به ایجاد رویکرد بهتری برای طراحی وب موبایل کرد. این مرز جدید س manyالات زیادی را ایجاد کرده است. آیا باید یک سایت موبایل کوچک شود؟ آیا باید استاندارد هایی برای موبایل ایجاد کنیم؟ چگونه سرعت آن را افزایش دهیم تا کاربران داده را هدر ندهند؟ پاسخ به صورت شبکه 960 ارائه شد. بوت استرپ و بنیاد پایه ای برای دنیای وب جدید تلفن همراه شدند.

2007 – انقلاب موبایل
در تاریخ 29 ژوئن 2007 ، اولین آیفون با آغاز دوره جدیدی از طراحی وب منتشر شد. در حالی که کاربران قبل از اختراع تلفن های هوشمند در حال مرور وب در مرورگرهای بسیار ابتدایی بودند ، اکثر آنها این امر را ناامیدکننده و غیر ضروری می دانستند. در حالی که اپل تلفن هوشمند را اختراع نکرده است ، آنها آن را به جریان اصلی تبدیل کرده اند. اپل همیشه به خاطر محصولات و طراحی هایشان شناخته شده است. در سال 2007 ، آنها با این طراحی هوشمندانه و ساده برند خود را بصورت آنلاین به نمایش گذاشتند.

تاریخچه وب

2009 – تصاویر اجتماعی می شوند
با پایان دهه اول هزاره های جدید ، اینترنت همه قسمت های فرهنگ ما را اشباع کرده بود. فلیکر یکی از بهترین وب سایتهای Times 50 در سال 2009 لقب گرفت. فلیکر توسط یاهو ایجاد شد ، به مردم مکانی برای ذخیره و به اشتراک گذاشتن عکسهای خود به صورت آنلاین داد. Flickr اولین سایتی است که از برچسب گذاری مشترک استفاده می کند. ایده این است که اگر به همه اجازه داده شود عکسهای بارگذاری شده دیگران را برچسب گذاری کنند ، طبیعتاً یک دسته بندی خشن و آماده از روی خرد جمعیت پدیدار می شود. این همان چیزی است که “باعث” فلیکر شد.

تاریخچه وب

طراحی تعاملی
با افزایش استفاده از اینترنت تلفن همراه ، طراحی موبایل شماره 1 شد. در سال 2010 یک طراح وب درخشان و رانده شده به نام Ethan Marcotte شیوه طراحی وب سایت تلفن همراه را به چالش کشید. وی به جای ایجاد یک سایت تلفن همراه جداگانه ، پیشنهاد داد که از همان محتوا استفاده شود اما در طرح های مختلف و بسته به اندازه صفحه طراحی شود. این تولد Design Responsive بود.

از نظر فنی ، ما هنوز از HTML و CSS استفاده می کنیم ، بنابراین بیشتر یک پیشرفت مفهومی است. مزیت اصلی طراحی پاسخگو برابری محتوا است ، به این معنی که در همه جا یک وب سایت است.

2014 – ظهور ورودی
با رشد اقتصادی آنلاین ، مشاغل به دنبال راه های بیشتری برای تعامل و ارتباط با چشم انداز بودند. تبلیغات آنلاین و پنجره های بازشو سالها باعث ناامیدی کاربران شده بود و اکنون بیش از هر زمان دیگری می توان جلوی این وقفه ها را گرفت. به جای بازاریابی در بازار ، بازاریابان هوشمند تصمیم گرفتند رویکرد جدیدی را امتحان کنند. با ارائه مشاوره و چشم انداز جذاب با وب سایت خود ، بازاریاب ها اکنون می توانند مشتریان را پرورش دهند. Inbound متولد شد. نرم افزار Hubspot به هزاران شرکت در سراسر جهان کمک کرده است. منبع اصلی شماره یک آنها؟ وب سایت آنها طراحی تعاملی و CTA بالاتر از حد آزمایش شده و اثبات شده است. بسیاری از سایت های بازاریابی امروز به دنبال Hubspot برای ایده های طراحی هستند. بسیاری دیگر به سیستم عامل COS خود منتقل شده اند. این طرح حرکت به سمت استفاده از صفحه کامل و چگونگی متن را از قسمت مهم طراحی نشان می دهد.

ظهور بازاریابی ورودی

2015 – طراحی مبتنی بر رشد
تا دسامبر 2015 ، بیش از 935،000،000 وب سایت به عنوان بخشی از شبکه جهانی وب منتشر شده است. گوگل شروع به انجام الگوریتم های سازگار برای مقابله با تاکتیک های اتصال کلاه سیاه کرد. با بسیاری از پیشرفت های پلتفرم ، رقابت برای یافتن به صورت ارگانیک در اینترنت ، چالش برانگیزتر می شود.

در این زمان حتی فروشگاه های آجر و ملات سنتی نیز نیاز به حضور پررنگ دیجیتال را درک می کنند. بیش از این ، بسیاری از وب سایت ها در حال تبدیل شدن به “بهترین فروشنده” یک شرکت هستند.

طراحی مبتنی بر رشد با رویکردی سیستماتیک بهینه سازی SEO کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که شرکت ها برای جذب بازدیدکننده مناسب و بستن آگهی های بهتر که منجر به بازگشت سرمایه بهتر و رشد سریعتر درآمد می شود ، وقت صرف می کنند. بهترین مشاغل می دانند که وب سایت آنها هرگز “تمام نشده” است. در عوض ، آنها با بازاریابان همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که وب سایت آنها مانند کاربران خود سازگار و رشد می کند.

2016 – لینک های رسانه های اجتماعی و کلاه سفید
سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و LinkedIn ، یوتیوب و Pinterest ، همه به عنوان موتورهای جستجو بسیار شبیه Google و Yahoo عمل می کنند. این تقاضا برای محتوا را افزایش می دهد و بازاریابان هر ماه بیشتر می شوند.

پیوندهای داخلی و خارجی مرتبط بخشی مهم در کمک به Google در درک زمینه و اقتدار وب سایت شما است. نیاز به بک لینک کلاه سفید نیز سرعت شروع تولید محتوای اجتماعی توسط شرکت ها را افزایش می دهد. معیارهای اندازه گیری دقیق ROI فروش اجتماعی به طور کامل درک نشده است ، با این حال ، متخصصان فروش به قدرت فروش اجتماعی اعتقاد دارند.