به اشتراک گذاری درس هایی از تجربه گسترده تانزانیا و ساحل عاج

[ad_1]

“اگر می خواهیم برای صلح و رفاه در سراسر جهان تفاوت ایجاد کنیم و واقعاً در آینده سیاره خود سرمایه گذاری کنیم، باید از هر تلاشی برای حل گوشه کوچکی از این مشکل خود فراتر برویم. کار با هم برای تغییرات دگرگون کننده، یادگیری از تجربیات یکدیگر و ایجاد بر روی آنها، پیروی از شواهد برای تصمیم گیری و استفاده از صداها و دیدگاه های مختلف به اطمینان از دسترسی میلیون ها کودک دیگر به آموزش با کیفیت کمک می کند.

– جولیا گیلارد، همکار ارشد غیر مقیم CUE، گزیده ای از سخنرانی اصلی در جریان «چگونه آموزش با کیفیت را برای کودکان و جوانان گسترش دهیم و حفظ کنیم؟ درس های مقیاس بندی از ساحل عاج و تانزانیا.

حتی قبل از اینکه COVID-19 1.6 میلیارد دانش آموز را در اوایل سال 2020 از تحصیل باز بگذارد، میلیون ها کودک و جوان در سراسر جهان آموزش با کیفیتی دریافت نمی کنند. اغلب فقیرترین و به حاشیه رانده ترین کودکان بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. نوآوری های زیادی برای رسیدگی به این چالش ها و بهبود نتایج یادگیری برای همه کودکان ایجاد شده است. با این حال، بیشتر این نوآوری ها هنوز تنها به بخش کوچکی از کودکان و جوانان نیازمند می رسد. این یک سوال کلیدی را ایجاد می کند – چگونه می توان آن ابتکاراتی را که در بهبود یادگیری برای همه موثرتر هستند، مقیاس و حفظ کرد؟

در چند سال گذشته، مرکز آموزش همگانی بروکینگز (CUE) تلاش‌هایی را در سراسر جهان برای مقیاس‌بندی و حفظ ابتکارات مبتنی بر شواهد که منجر به پیشرفت‌های گسترده در یادگیری کودکان می‌شود، بررسی کرده است. CUE در حال اجرای مجموعه ای از آزمایشگاه های مقیاس گذاری بلادرنگ (RTSL) با مشارکت موسسات محلی در چندین کشور برای تولید شواهد بیشتر و همچنین ارائه توصیه های عملی برای افزایش مقیاس در آموزش جهانی است. این اهداف مکمل، پیوندهای قوی تری بین تحقیق و عمل ایجاد می کند. RTSL یک فضای فیزیکی نیست، بلکه فرآیندی است که از طریق آن مشارکت‌کنندگان گرد هم می‌آیند تا از تلاش‌های مختلف خود برای مقیاس‌بندی و حفظ تأثیر یک ابتکار به صورت مداوم مستندسازی، یاد بگیرند و حمایت کنند.

در 10 دسامبر 2021، CUE یک رویداد جهانی دوزبانه برای راه اندازی دو گزارش RTSL برگزار کرد: “بهبود مهارت های یادگیری و زندگی کودکان به حاشیه رانده شده: ارتقاء برنامه کتاب راهنمای دانش آموزان تانزانیا” و “بهبود مهارت های خواندن و ریاضی”. کودکان در یک مکان بزرگ. مقیاس در ساحل عاج: تاریخچه مقیاس گذاری PEC ”(به زبان فرانسوی نیز موجود است). این رویداد فرصتی برای بحث در مورد یافته های مشترک و به اشتراک گذاشتن درس های قابل حمل از هر دو مورد فراهم کرد. جولیا گیلارد، نخست‌وزیر سابق استرالیا و ارشد برجسته CUE، مراسم را با سخنان اصلی آغاز کرد. این با ارائه مختصری توسط جنی پرلمن رابینسون، عضو ارشد CUE در مورد یافته های کلیدی (که در شکل 1 در زیر خلاصه شده است) دنبال شد.

پس از ارائه، جنی پرلمن رابینسون بحثی را بین باربارا چیلانگوا، مدیر آزمایشگاه مقیاس‌گذاری تانزانیا و مشاور اجرایی در CAMFED زامبیا، و فاستین کافی، مدیر آزمایشگاه بزرگ و بازرس ارشد در وزارت آموزش و پرورش ملی و سوادآموزی در کوت مدیریت کرد. و لری کولی، همکار ارشد CUE غیر مقیم و آصف صالح، مدیر اجرایی BRAC بنگلادش، درس های آموخته شده در هر دو آزمایشگاه را بررسی کرده و در مورد اینکه چگونه یافته ها می تواند به سایر تلاش ها برای افزایش تأثیر بر آموزش کمک کند، بحث کنند.

شکل 1

موضوعات کلیدی از پرونده های بزرگ مقیاس بزرگ تانزانیا و ساحل عاج

شرکت کنندگان در جلسه قبل و در طول این رویداد سوالات زیادی از شرکت کنندگان دریافت کردند. برخی از سؤالات گسترده تر و پاسخ های موضوعی اعضای میزگرد در اینجا به اشتراک گذاشته شده است:

چگونه مدل‌های مقیاس‌بندی می‌توانند نیازهای محلی و ایجاد مشترک شرکا را در نظر بگیرند؟

اعضای میزگرد چندین سؤال در رابطه با تقاضای محلی برای مقیاس نوآوری، به ویژه در زمینه های کم منابع دریافت کردند. در پاسخ، پانل‌ها نقش مهمی را که سرمایه اجتماعی در فرآیند مقیاس‌بندی بازی می‌کند، منعکس کردند. باربارا چیلانگوا توضیح داد که چگونه در برنامه رهبران یادگیری تانزانیا، زنان جوانی که به عنوان رهبران یادگیری خدمت می کنند، الگوهایی برای جوامع خود می شوند. دانش محلی و موقعیت محترم آنها در جامعه از عوامل کلیدی موفقیت برنامه است. آصف صالح بر اهمیت کار با جوامع محلی از ابتدا تأکید کرد و توضیح داد که چگونه BRAC به جوامع در مورد زمان بندی، ساختار و مکان مدارس هنگام طراحی مدل مدرسه یک مرحله ای خود توصیه می کند تا اطمینان حاصل شود که مدارس نیازهای جامعه را برآورده می کنند.

چگونه می توانیم به طور پایدار عوامل موفقیت برای یادگیری با کیفیت را در سیستم های آموزشی بگنجانیم؟

لری کولی با تکیه بر موضوع مشارکت، نقش حیاتی واسطه ها – یا “کشورهای ثالث” – را که مبتکران و ارائه دهندگان آموزش در مقیاس بزرگ را به هم متصل می کنند و به تسهیل مقیاس بندی موثر کمک می کنند، منعکس می کند. او تخمین می زند که تنها حدود 5 درصد از نوآوری های اثبات شده به مقیاس می رسند. در دسترس بودن نوآوری مؤثر ناکافی است. گسترش همچنین مستلزم گرد هم آوردن همه ذینفعان، شناسایی بودجه لازم و تسهیل فرآیند مدیریت تغییر است.

Faustin Coffey نقش میانجی‌ها را توسعه داد و توضیح داد که چگونه RTSL در ساحل عاج شامل نمایندگانی از سازمان‌های دولتی مختلف و همچنین سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های بین‌المللی، صنایع، اتحادیه‌ها و نمایندگان جامعه است. با ایجاد فضایی برای هر یک از ذینفعان برای صحبت و مشارکت در فرآیند مقیاس بندی، آزمایشگاه تبادلات را تسهیل کرد که به هر یک از اعضا اجازه می داد نقش منحصر به فرد خود را در حمایت از مدارس شناسایی کنند.

چگونه می توان درس ها را در سراسر جهان ترجمه کرد؟

موضوع کلیدی دیگری که مطرح شد، نیاز به تحقیق برای اهداف عملی و حمایت از کار میدانی بود. هر دو رئيس آزمايشگاه‌هاي مقياس‌بندي به اين موضوع پرداختند كه چگونه فرآيند RTSL به آنها اجازه مي‌دهد مسائل مقياس‌بندي بلادرنگ را بررسي كرده و تصميم‌گيري‌هاي فعلي براي اطلاع از اجرا و مراحل بعدي اتخاذ كنند. از این نظر، آقای صالح نیاز روزافزون به تحقیقات موردمحور را که می‌تواند مستقیماً به تلاش‌های پیاده‌سازی کمک کند – به‌ویژه در هنگام رویدادهای غیرمنتظره مانند همه‌گیری COVID-19، منعکس می‌کند.

در اظهارات پایانی خود، براد اولسن، همکار ارشد، بررسی کرد که چگونه تجربه در تانزانیا و ساحل عاج نیاز به تحقیقات غیر سنتی و مبتنی بر طراحی را نشان می‌دهد. فرآیند دایره ای انطباق مستمر بر اساس جمع آوری و انعکاس شواهد؛ و نقش اصلی مشارکت جوامع محلی و انطباق نوآوری با بافت محلی در افزایش ابتکارات آموزشی.

ما امیدواریم که درس های این دو مورد به ارائه اطلاعات در مورد تلاش ها برای گسترش و تعمیق تأثیر این دو ابتکار و همچنین سایر تلاش های جهانی برای بهبود نتایج یادگیری برای کودکان و جوانان بیشتر ادامه یابد. گزارش های جدید توسط سایر RTSL ها در سال های آینده منتشر خواهد شد و یک تجزیه و تحلیل جامع مقطعی در همه آزمایشگاه ها در انتظار است. در عین حال، ما به همکاری با شرکای خود ادامه می دهیم تا در زمان واقعی بیاموزیم که چه چیزی برای گسترش، تعمیق و حفظ تأثیر ابتکارات آموزشی برای بهبود نتایج یادگیری برای میلیون ها کودک در سراسر جهان لازم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میلیون‌ها آزمایشگاه مقیاس‌پذیری یادگیری در زمان واقعی یا تماشای کل رویداد به زبان انگلیسی یا فرانسوی اینجا را کلیک کنید.

[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum Mobil Ödeme Bozdurmamobil ödeme bozdurmaTürk Telekom Mobil Ödeme Bozdurmahtml nullednulled themesbuy instagram followersMobil Ödeme Bozdurma 1xbetElexbetCanlı Bahis SiteleriCanlı Bahis Siteleri